• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka i samlingen har varit med längst...

Ernesto

Patek
2-Faktor
En Rolex Oysterdate Precision 6694. Fick hem den fredagen den 13:e i december förra året. Köptes för andra lönen. Målet var att äga en Rolex innan min 20-årsdag. Vilket jag klarade! En keeper. Den ska ärvas till eventuell avkomma.

Jag har funderat flera gånger på att avyttra den för att köpa något dyrare, men det har alltid slutat med att den stannar. Behöver ju inte ha bråttom! Jag är bara barnet. 19 bast. Det är, trots allt, min första.

ClmodF3.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Våren 2009! (fast jag hade en precis likadan under några år innan...)

en keeper!

här en gammal bild pre-Op (cyclopsectomy utfördes senare...)

 

Wi

NLA
2-Faktor
Denna köptes tidigt år 2009. Jag hade ett mål, att om jag skulle klara körkortet på max 6 månader och endast på de obligatoriska avgifterna (riskettan, halkbana osv) så skulle jag köpa min realistiska drömklocka =)

Det tog mig 4 månader, kostade drygt 4k för körkort och 4k för klockan!

2013-09-19 12.06.21.jpg
 

Jonaz

Rolex
Tag heuer 1995. 14000:- en vecka senare brann q-club ner och klockmäster gav 30% på allt pgr av "rökskada" .
2e6ybahy.jpg



iPhone | Tapatalk
 

Fadershan

Patek
Min Longines som jag köpte i samband med jobbskifte och en ny fas i livet. Var även denna som sparkade liv ordentligt i klockintresset. Blivit många klockor sen denna köptes 2012.
IMG_20161007_171557.jpg
 
Topp