• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka sitter skönast på din arm?

Mangusta

Cartier
Vilken klocka tycker du sitter skönast på armen? Den som är så perfekt att man knappt märker att man har den på sig? Stora klockor ser snyggare ut (inte överdrivet stora som Bentley och vissa Panerai) men om jag bara går på bekvämlighet så är mindre klockor mycket skönare att ha på sig. För mig är en liten DJ med oysterlänk den överlägset skönaste klockan att ha på sig. Vad tycker du?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
För mig har det varit en AP RO 14790 som sitter helt överlägset bäst på mig. Tunn och smidig boett (37mm) illsammans med en mycket följsam länk kombinerat med ett diskret lås.

Annars så har Day-Date 1803 (36mm) på läder varit sjukt bekvämt att bära.. Mäter ca 16.5 cm runt min vänstra handled.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Skönaste klockan att bära är helt klart min PP Aquanaut. Låg vikt, följsamt gummi och ett behagligt viklås.

image.jpg
 

Apansson

Torpare
Äger ju enbart en, en PO 8500 42mm, så det blir ju naturligt att säga den. :]

Med det sagt så sitter ju en presidentlänk oslagbart skönt, man får väl se om man kan få äga en sådan nån dag..
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Utan tvekan min Grand Seiko. Perfekt storlek - 36mm, väldigt lätt, ingen länk som blir kall och obehaglig ute i kylan, mycket bra passform över huvudtaget.



DSC_1062_20140221141457569_20140221184951749.jpg
 

Johan M

Cartier
Gammal bild men den här är skönast. Den är så skön att den blivit min sovklocka och jag kan verkligen rekommendera titanklockor om man gillar att sova med klocka på.

image.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Denna satt skönast, såld sedan länge

Titanboett med lagom böjda bandhorn.
Det mjukaste och följsammaste crock jag känt

 

mrgd

Omega
Hade en genomskinlig Swatch en gång för hundra år sen när de kom, men egentligen vet jag inte ens om den satt skönast på min arm eftersom jag aldrig märkte att den satt där ;)
 
Topp