• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka ska jag ha dagen som jag gifter mig?

Hej på er!

I förra veckan var jag över hos brorsan och grillade, när vi stod där och hängde över hans gasgrill så berättade jag att jag och tjejen gifter oss i höst. Det blev de vanliga frågorna om plats, kläder, datum och sådär. Men, min bror som är en riktig klocknörd stannade upp helt plötsligt i diskussionen och spände ögonen i mig:

-Vad ska du ha för klocka på dig då?

Det är den stora frågan, vilken klocka ska man ha? Det är ju en klocka som kommer bli högst väldokumenterad med tanke på all fotografering som hör till den stora dagen och den ska ju gärna åldras med värdighet. Jag vill ju kunna sitta stolt på hemmet om 40-50 år och känna mig nöjd med bilderna från den stora dagen. Ska det vara ett klassiskt dykarur från Rolex eller en sofistikerad Omega kanske, eller något helt annat?

Vad säger ni mina forumvänner, vilken klocka ska jag slå till på och vilken klocka bar du på den stora dagen?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
16623 med vit tavla med svarta onyx-index. Den tror jag du kommer gilla nu och minnas med glädje på ålderdomshemmet. Den är vacker utan att ta uppmärksamhet från din nyblivne. Följ vinden, låt seglen fyllas. När det knakar får man skota hem och kryssa sig fram.
image.jpeg
 

Oew

Rolex
Vad är det för klädsel? Mörk kostym? Skulle oavsett inte satsa på en dykare eller någon större klocka. En snygg dressare gärna i guld som dina barn sen kan få ärva! Den Yonsson länkade till är fantastisk och det finns en hel del annat billigare som är snyggt och tidlöst!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Om du ska köpa en ny skulle jag nog rekommendera en Omega Aqua Terra. Tillräckligt stilig för att ha till kostym och tillräckligt "alldaglig" till vardags och på hemmet.

Själv hade jag en Tissot PRC 200.
Det är en av de första presenterna jag fick av min dåvarande flickvän (numera fru) för 8 år sen när jag började bli intresserad av klockor. Det va ett ganska lätt val för mig :)

Edit: kanske inte alls så TS menade, men gillar ändå AT!
 
Senast ändrad:
image.jpeg
Vad är det för klädsel? Mörk kostym? Skulle oavsett inte satsa på en dykare eller någon större klocka. En snygg dressare gärna i guld som dina barn sen kan få ärva! Den Yonsson länkade till är fantastisk och det finns en hel del annat billigare som är snyggt och tidlöst!
Klädsel är en mörkgrön kostym i plych från Cavaliere, jag gillar lite udda grejer men klockan bör vara en klassiker tycker jag
 
Att komma försent till sitt eget bröllop är inte så populärt;)

Det där tar hysteriska släktingar hand om.

Eftersom Man of the west hänger på klocksnack så antar jag att Man of the west är en klocknörd som kör klocka 24/7. Då skulle jag skicka en signal till den blivande bruden att idag är det "så jävla mycket fest att inte ens jag har klocka". Stort symbolvärde på det. Undantag dock om Man of the west är hemlig agent, för då är man aldrig ledig. I så fall rekommenderar jag dykare från Rolex eller Omega.:)
 
Topp