• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka ska jag ha dagen som jag gifter mig?

Guld tanken är kul men inte så gångbar till vardags, kanske följer jag rådet att köra en Vintage dressare, en Zenith Stellina kanske?
Bilden är lånad från Chrono24

image.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ser att många avråder från dykare, men med tanke på att "Man of the west" kommer att ha en mörkgrön kostym så så tycker jag personligen att en Sub Hulk mot en kritvit skjortärm som sticker ut från den mörkgröna kostymen skulle vara en riktigt höjdare :D Synd att den ligger utanför hans budget :( Se den här bilden!
Hulk.jpg

Om jag någon gång gifter mig kommer jag att ha en Hulk :D
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Kul tråd! Jag gifter mig på lördag och slog som någon tipsade om tidigare i tråden till på en Omega AT med 8500-snurran som jag tänkte köra på svart läder för att matcha skärp och skor. Så kommande vecka har jag två höjdpunkter att se fram emot, leverans av klockan och bröllopet. Resten lär bli en pers då det är mycket att styra med sista dagarna för att allt ska klaffa på lördag!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
"Vilken klocka"? Menar du inte "VILKA klockOR"?

Själv gängar jag mig i höst och kommer matcha klockor med kläder. Till ceremonin en CW C60 med röd ring (för att matcha det röda sidenet i mandarin-kavajen [min familj är overseas-kinesisk]), till middagen troligtvis en Seiko SARB065 för att matcha kostym. Överlag gillar jag tanken på att få svida om efter ceremonin, har en vision om att det kan vara lite väl svettigt precis i ögonblicket, så att säga. Då kan man lika väl passa på att byta dinka!
 

Calfen

Panerai
Jag älskar bröllop som har tidsenligt mode! Kollar man på ett bröllops foto från 70-talet då ska det vara långa skjortsnibbar osv så kör på nått modernt ur! :)
 
Kul tråd! Jag gifter mig på lördag och slog som någon tipsade om tidigare i tråden till på en Omega AT med 8500-snurran som jag tänkte köra på svart läder för att matcha skärp och skor. Så kommande vecka har jag två höjdpunkter att se fram emot, leverans av klockan och bröllopet. Resten lär bli en pers då det är mycket att styra med sista dagarna för att allt ska klaffa på lördag!
Grattis, AT:n är ett fint val, lutar åt en själv för tillfället
 
P

Philippe Stern

Guest
Hej på er!

I förra veckan var jag över hos brorsan och grillade, när vi stod där och hängde över hans gasgrill så berättade jag att jag och tjejen gifter oss i höst. Det blev de vanliga frågorna om plats, kläder, datum och sådär. Men, min bror som är en riktig klocknörd stannade upp helt plötsligt i diskussionen och spände ögonen i mig:

-Vad ska du ha för klocka på dig då?

Det är den stora frågan, vilken klocka ska man ha? Det är ju en klocka som kommer bli högst väldokumenterad med tanke på all fotografering som hör till den stora dagen och den ska ju gärna åldras med värdighet. Jag vill ju kunna sitta stolt på hemmet om 40-50 år och känna mig nöjd med bilderna från den stora dagen. Ska det vara ett klassiskt dykarur från Rolex eller en sofistikerad Omega kanske, eller något helt annat?

Vad säger ni mina forumvänner, vilken klocka ska jag slå till på och vilken klocka bar du på den stora dagen?
Om du har guldring så gäller guld eller TT. Men det viktigaste är bruden. Att hon är den rätta. Att hon är av rätt kvalitet. Att hon tål lite dings och tuffa tag. Att hon är välpolerad. Att hon inte sackar för mycket. Att hon kommer med fem år garanti. Gärna bytesrätt också.
 

JayJay

Rolex
Nomos. Tangente, Ludwig eller Orion. Personligen gillar jag Tangente men övriga två är mer dressade. Blir dessutom en hög pengar över.

Om du är inne på Omega AT kanske du också skulle kika på nya Tudor BB 36. Ett annat alternativ kan vara IWC 3239... Går absolut in i budget om du tar den via chrono24 (kanske t o m ny i Sverige efter prut?).
 

Djstrahl

Omega
Varför inte en nomos? Exempelvis den här nomos orion 33.
orion_33_weiss_03_neuesBand.jpg

Nomos har ju en del klockor som är dressade, men funkar bra till vardags enligt mig.

Sen finns ju Jugenhans som gör många snygga klockor. Exempelvis den här Jugenhans meister.
027_3504.00.png

Annars är ju Zenith också ett väldigt bra alternativ och ett ganska underskattat märke.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
image.jpeg

Jag kom hem idag och visade stolt upp min nya klocka för min blivande fru. Hon utbrast Ååh va fint! om mitt nypärlade armband med barnens namn på, och la inte ens märke till armens huvudattraktion. Bröllop på lördag, för sent att ställa i nu eller?:shifty:
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
image.jpeg

Jag kom hem idag och visade stolt upp min nya klocka för min blivande fru. Hon utbrast Ååh va fint! om mitt nypärlade armband med barnens namn på, och la inte ens märke till armens huvudattraktion. Bröllop på lördag, för sent att ställa i nu eller?:shifty:
Var tacksam, nu har du ju carte blanche att beställa hem i stort sätt vilka dinkor du vill - hon kommer inte märka ett jota! :happyhappy:
 
Någon typ av sportdressare lutar det allt åt, @slimjim är inne på en AT och det är nog där någonstanns jag kommer hamna. En Rolex 114270 är ett alternativ som poppat upp som känns väldigt spännande för tillfället
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Någon typ av sportdressare lutar det allt åt, @slimjim är inne på en AT och det är nog där någonstanns jag kommer hamna. En Rolex 114270 är ett alternativ som poppat upp som känns väldigt spännande för tillfället

En Rolle är alltid en Rolle. Exp I är en grym klocka med en fantastisk historia, dock så har datumvisning visat sig vara en dealbraker för mig. Jag måste ha det.
Både AT och Explorer är grymma klockor.
 
Topp