• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka ska jag ha dagen som jag gifter mig?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hm, datum känns inte så viktigt men å andra sidan har jag aldrig haft en klocka utan. Det jag gillar med Explorer 1:an är den extremt avskalde estetiken som genomsyrar hela uret. Vi får snacka om saken över en öl ikväll @slimjim

Du var ju inne på en blackbay (röd) när de kom. Nu är du sugen på en Exp. Har du kollat på nya BB36?
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst, men vi börjar ringa in det tycker jag. En sportdressare på stållänk av något slag, hur många kan det finnas liksom?! ;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Måste du ha länk? Annars kan jag rekommendera en gammal King SEIKO eller Grand SEIKO. Typ 4-6000kr för en KS eller 8-14'kr för en GS beroende på skick och modell.

Jäkla bra klockor med fina tavlor och roliga visare. Boetterna är grymt trevliga.
 
Senast ändrad:

Degnell

Cartier
2-Faktor
Efter att jag i lördags gifte mig kan jag meddela att AT:n funkade utmärkt till bröllop. Hade tänkt köra på läder, men insåg att länken var både skönare och snyggare. Jag hade en putsduk i fickan och det sista jag gjorde innan dörrarna öppnades och det var dags att promenera ner mot altaret var att gnugga lite på mitt kära armandsur. Det hjälpte mig att ta ner nervositeten till en klart hanterbar nivå, bara att få tänka på nått annat i 5 sekunder!:)
 
Efter att jag i lördags gifte mig kan jag meddela att AT:n funkade utmärkt till bröllop. Hade tänkt köra på läder, men insåg att länken var både skönare och snyggare. Jag hade en putsduk i fickan och det sista jag gjorde innan dörrarna öppnades och det var dags att promenera ner mot altaret var att gnugga lite på mitt kära armandsur. Det hjälpte mig att ta ner nervositeten till en klart hanterbar nivå, bara att få tänka på nått annat i 5 sekunder!:)

Utmärkt, då har vi med framgång haft en föråkare på det uret. Det blir nog en AT för mig med :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
image.png

Bättre bild kan jag lägga upp när fotografen är färdig, men den här från när jag och en kär barndomsvän jag inte sett på år äntligen fick en stund "to catch up" är kanske bättre än inget.
Grattis grabben, både till giftemålet (på tiden) och klockan. Hade missat detta! Familjen skickar en hälsning;)
 

Jimpa

Panerai
Gillade också det! Vad ska dom ha för det hos klockmaster? :)
Dom ringde mig nyss, 2500kr för det. bra? dåligt? Jag är inte så bevandrad kring priserna på äkta krokoband. inte beställt det än, men tänkte nog köpa det iaf då frun vart förälskad i det. Och det blir en kul brytning mot länken vid vissa tillfällen. finns det kanske andra att köpa utav till bättre pris eller är det där dom ligger ?
mvh
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Dom ringde mig nyss, 2500kr för det. bra? dåligt? Jag är inte så bevandrad kring priserna på äkta krokoband. inte beställt det än, men tänkte nog köpa det iaf då frun vart förälskad i det. Och det blir en kul brytning mot länken vid vissa tillfällen. finns det kanske andra att köpa utav till bättre pris eller är det där dom ligger ?
mvh

Jag vet att det inte är samma sak. Men ett alternativ kanske kan vara att kolla på
Hirsch som har ett alligator som kostar 1100:-hos klockia. 20 bredden går ner till 16 vid spännet. Har ett själv på min DJ och är supernöjd!
image.jpeg
 

Jimpa

Panerai
det är 12mm mellan bandhornen på hennes lady datejust. och så är det ju den där rosa färgen hon vill ha, men kan kolla lite mera om den färgen finns på fler alternativ.
hon gillar dom där pastell färgerna typ
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Dom ringde mig nyss, 2500kr för det. bra? dåligt? Jag är inte så bevandrad kring priserna på äkta krokoband. inte beställt det än, men tänkte nog köpa det iaf då frun vart förälskad i det. Och det blir en kul brytning mot länken vid vissa tillfällen. finns det kanske andra att köpa utav till bättre pris eller är det där dom ligger ?
mvh

Ok.. För mig kändes det lite saftigt. Jag hör till skaran som inte gärna betalar över 1000 spänn för ett band till en klocka :stop:

Dock är jag sån att jag ibland kan vara snål med mig själv men kan köpa det som present till någon annan. Så förstår om du tänker överraska frun :) alltid kul att ge bort något uppskattat.
Jag är på jakt efter 20 mm som avsmalnar till 18(?), det är till datejusten, så om nån har tips på det så delge gärna :happyhappy:
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ok.. För mig kändes det lite saftigt. Jag hör till skaran som inte gärna betalar över 1000 spänn för ett band till en klocka :stop:

Dock är jag sån att jag ibland kan vara snål med mig själv men kan köpa det som present till någon annan. Så förstår om du tänker överraska frun :) alltid kul att ge bort något uppskattat.
Jag är på jakt efter 20 mm som avsmalnar till 18(?), det är till datejusten, så om nån har tips på det så delge gärna :happyhappy:

Min fetning. Varför 18? Rolex Original C-spännen är 16. De på 18mm på tratten/bukten är alla fejk.
 
Topp