• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka skulle du ha på armen om vi leker med tanken att den följde med dig på sista färden?!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Med tanke på Rozzys tråd om George Michael begravning, där han skulle bära sin favorit kostym och sitt favorit ur som var en Cartier!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4alpG/sa-fordelas-arvet-efter-george-michaels-dod

Kanske en tråd i osmakligaste laget, men vi skall alla den vägen vandra förr eller senare!

Själv kan jag inte komma på än bättre klocka en min KING MIDAS!

Denna måste ju vara så nära den optimala man kan komma på sista färden!
dsc_33601-jpg.206634

dsc_3433-jpg.206630

dsc_3378-jpg.206615

dsc_3342-jpg.206606
dsc_3366-jpg.206613
dsc_3348-jpg.206611
dsc_3317-jpg.206599
dsc_3310-jpg.206598
dsc_3408-jpg.206618
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Alternativ 1
En DW för att lämna en klump i magen på alla som är närvarade. En känsla av att allt inte stod rätt till och att de kanske inte kände mig så väl ändå.
Se där, han var ju en jävla idiot trots allt...

Alternativ 2
En PP Calatrava. Ett ur som pekar på att man hade smaken att välja något som var enkelt och anspråkslöst till formen men ändå späckad av tradition och kärleksfullhet.
Samt som visade på att man faktiskt var en en jävla idiot som hade mage att lägga så mycket pengar på en klocka.
 

Hubbe

Omega
Alternativ 1
En DW för att lämna en klump i magen på alla som är närvarade. En känsla av att allt inte stod rätt till och att de kanske inte kände mig så väl ändå.
Se där, han var ju en jävla idiot trots allt...

Alternativ 2
En PP Calatrava. Ett ur som pekar på att man hade smaken att välja något som var enkelt och anspråkslöst till formen men ändå späckad av tradition och kärleksfullhet.
Samt som visade på att man faktiskt var en en jävla idiot som hade mage att lägga så mycket pengar på en klocka.
Haha!
 

Hubbe

Omega
När min aska slängs längs fjällsidan hoppas jag att mina söner hivar med en g-shock eller två och behåller vad av värde de då månne hitta.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle bli speedyn. Nu är jag inte religiös, men om himlen finns så är det bra att ha något som varit på månen iaf. Nu skulle jag kanske inte hamna i himlen, men den bör ju kunna tåla lite stryk så den skulle nog göra sig bra där nere också!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Något billigt skräp, resten får gå i arv, eller betala för festen efteråt... på andra sidan hoppas jag att tiden är mindre viktig och om det är viktigt kanske det ingår en SS i uniformen :angel::angel::angel::angel::angel:
 

jabla

Sarlacc
Med tanke på Rozzys tråd om George Michael begravning, där han skulle bära sin favorit kostym och sitt favorit ur som var en Cartier!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4alpG/sa-fordelas-arvet-efter-george-michaels-dod

Kanske en tråd i osmakligaste laget, men vi skall alla den vägen vandra förr eller senare!

Själv kan jag inte komma på än bättre klocka en min KING MIDAS!

Denna måste ju vara så nära den optimala man kan komma på sista färden!
dsc_33601-jpg.206634

dsc_3433-jpg.206630

dsc_3378-jpg.206615

dsc_3342-jpg.206606
dsc_3366-jpg.206613
dsc_3348-jpg.206611
dsc_3317-jpg.206599
dsc_3310-jpg.206598
dsc_3408-jpg.206618
Inte ens Elvis kom på tanken att ta sin Midas med sig. ;)
 

Rivalen

Rolex
Om man inte tar Affes fråga för bokstavligt, så är nog den käraste klockan jag kommer att äga just under byggnation nere i Kalbe hos Dirk Dornblüth. Men den får inte följa med in i brännugnen, det känns som lite för stort drama. :)
 
Topp