• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka skulle du ha på armen om vi leker med tanken att den följde med dig på sista färden?!

14060M

Cartier
IMG_4206.JPG
Detta blir mitt val. Men anar ett svartsjukt syskon i bakgrunden. Men Affe! Varför denna fråga? Du ska väl inte lämna oss??:(
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nu tror jag i och för sig att en av de största "förbannelser" i det här livet är tiden och dess ständiga närvaro och åldrandet, det finns det väldigt lite av i nästa liv, , dessutom får vi inte ta nåt med oss ändå, bättre skriva testamente att nån skön snubbe i detta liv får ha den eller familjen så klart...

När jag lämnar här gör jag det utan både klocka och tid...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nu tror jag i och för sig att en av de största "förbannelser" i det här livet är tiden och dess ständiga närvaro och åldrandet, det finns det väldigt lite av i nästa liv, , dessutom får vi inte ta nåt med oss ändå, bättre skriva testamente att nån skön snubbe i detta liv får ha den eller familjen så klart...

När jag lämnar här gör jag det utan både klocka och tid...
+1 Mina klockor skall mina barn få efter mig :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
En Memovox, under förutsättning att man kan styra upp att larmet är inställt att gå av mitt i begravningsceremonin. #surprice
 

Tarkovski

Omega
Ingen då jag föredrar kremering. Mina klockor får ärvas vidare. Jag fick för övrigt ärva morfars klocka nu senast då han gick bort härommånaden.
 
  • Like
Reactions: Oli

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Som tidigare nämnts är frågan högst hypotetisk då klockorna givetvis ska efterlämnas till barnen.
Hade så inte varit fallet kan det ju vara lite kul att spekulera.
I mitt fall är svaret givet; självklart en på varje arm!
På höger arm min tänkta livslånga keeper, en fantastisk allroundklocka av underbar kvalitet; Vacheron Constantin Overseas Chronograph.

IMG_7746.JPG


På vänster arm en klocka från tillverkaren som står mig närmast om hjärtat; ett förhållande som garanterat kommer att vara livslångt.. Panerai! Om lyckan står mig bi nu framåt sommaren kan det bli denna:

IMG_0940.JPG


I annat fall någon som väl förmedlar Panerai-DNA och som utseendemässigt tilltalar mig. Min nuvarande 422:a är en eminent kandidat till den posten:

IMG_5670.JPG
 

Oniel

Panerai
sjukt morbid tråd! :p förhoppningsvis får mina framtida barn ärva mina klockor så då väljer jag gärna att inte ha med någon klocka inför den sista färden mot livet efter detta. Men om jag måste välja så morfars Omega Geneve så jag kan ge tillbaka den till honom om jag skulle träffa honom.
 
  • Like
Reactions: Oli

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Speedmaster, vilken som helst. Just nu tänker jag mig en sån urflippad speedmaster day date:

Omega-Speedmaster-Day-Date-for-Horbiter-7-new.jpg


Vet inte vad som försiggår på den där tavlan, men det verkar kul.
 

Rearden

Cartier
hmm.. får vara en kvartsklocka, gärna med monsterbatteri som håller i 100år och är vattentätt nog att klara att man långsamt bryts ned, den får gärna ticka högt också så folk som sitter i nära en sista vila hör ett evigt *tick* *tack* *tick* *tack* :D .... Eller blir det för makabert?
 
Senast ändrad:

Orlok

Omega
2-Faktor
Är en klocka att ha på sig när man är nedskottad eller en som sitter på armen när man försöker få lift med Karon över Styx?

Är det en ren begravningensklocka, ett ord man inte använder så ofta, så lämnar jag nog helst alla mina ovan jord till folk som uppskattar dem. Möjligtvis kan jag ta med en riktigt taskig kopia för destruktion.

Är det en Hadesklocka så bör det nog vara en riktig beater. Personligen så är jag inte säker på att hamna på ett ställe där man kan undvika repor och märken. Men har man tur så passar nog en elegantare klocka bättre. I vilket fall så bör det vara en mekanisk klocka, batteritillgången kan vara begränsad.

Jag äger inte den optimala Hadesklockan än så i det värsta fallet så får jag ta en av mina Seikomonster. I det bästa scenariot så tar jag ett äldre ur, Tissot eller Certina.

Det här var nog dem mest morbida post jag har gjort på något forum någonsin... :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Eftersom man kommer ligga ganska still får det nog bli en kvartsare med fräsch batteri och bra lume. Gärna på länk då skinnrem brinner upp.
 
Topp