• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka skulle ni köpa?

John R

Panerai
Fifflio skrev:
Är faktiskt riktigt sugen på en seiko sumo måste jag säga men är rädd för att den ska vara för stor bara:)? Har en 42:a steinhart idag, är det står skillnad tro på storleken ? Nu menar jag verklig storlek och inte specarna:)!

Jag har haft båda och skillnaden är att luggarna är formade efter handleden på Sumon.
Steinhartens luggar är ganska raka vilket gjorde den ganska obekväm
på min handled.

Sumo är lätt en klocka jag kommer skaffa igen! Skaffa MM gummit så
är du coolast i stan ;-)

/John R
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Klockrent val, stort grattis! Jag var på vippen att rekommendera Tissot Seastar 1000 men den där är lika fin! Gillar att man stödjer det lilla landet utan hav :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)
Min tjej hatade Sumon när hon såg den på bild. Jag köpte ändå. Nu är det tydligen min finaste. Tur att bilder inte alltid gör helt rättvisa...
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
80talisten skrev:
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)

bestämmer din tjej dina klockköp? :roll:sambon får gärna ge synpunkter inom det mesta.. men mina KLOCKKÖP sköter jag!!! :twisted:

Överdrev kanske lite men om jag säger såhär, ska jag spendera pengar är det bättre om hon håller med i mitt val... annars får man höra att man kunde ha köpt prydnadsaker och lakan kastruller istället för att köpa en klocka ! haha !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Klockrent val, stort grattis! Jag var på vippen att rekommendera Tissot Seastar 1000 men den där är lika fin! Gillar att man stödjer det lilla landet utan hav :D

Ja den var riktigt fin :D ! Tror det blir bra som tusan faktiskt !
Frågan är bara hur jag ska kunna sova inatt ? Väntan är det värsta som finns :D !
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
80talisten skrev:
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)

bestämmer din tjej dina klockköp? :roll:sambon får gärna ge synpunkter inom det mesta.. men mina KLOCKKÖP sköter jag!!! :twisted:[/quote

Tror det är ganska vanligt att damerna bestämmer typ allt. Riktigt läskigt faktiskt. Personligen köper jag det jag vill och damen det hon vill.
 

Hubbatix

Cartier
Nu kommer jag väldigt sent till festen här, märker jag... Stort grattis till ditt inköp, vilken metod du använder dig för att välja klockor (tjejen... :shock: ) ska jag inte lägga mig i. :D

Men jag lovade lite illerbilder på Sumon och eftersom jag ändå knäppte dem idag så kan jag ju lika gärna visa dem också.

DSC_0007_zps21844efc.jpg


DSC_0004_zpse2b96ae7.jpg


DSC_0003_zps6a4c1b3d.jpg


DSC_0002_zpsbe901b6f.jpg


/Daniel Z.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Nu kommer jag väldigt sent till festen här, märker jag... Stort grattis till ditt inköp, vilken metod du använder dig för att välja klockor (sambon... :shock: ) ska jag inte lägga mig i. :D

Men jag lovade lite illerbilder på Sumon och eftersom jag ändå knäppte dem idag så kan jag ju lika gärna visa dem också.

DSC_0007_zps21844efc.jpg


DSC_0004_zpse2b96ae7.jpg


DSC_0003_zps6a4c1b3d.jpg


DSC_0002_zpsbe901b6f.jpg


/Daniel Z.

Sumon är riktigt fin :D ! Men hade gärna velat klämt på en innan man slår till och se en in real life, men än är det ju inte försent att äga en sumo en vacker dag också :) Det var nog det som avgjorde. Har ärligt talat tänkt att köpa Certinan länge, men aldrig gått till butik och provat den utan bara sökt på bilder och sett klipp, men när jag provade den satt den som ett smäck ;) Och den var riktigt snygg in real life. Så jag var nöjd och tjejen var nöjd. Sen var det bara att traska hem och slänga iväg en beställning :D !
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fifflio skrev:
Spencer66 skrev:
Klockrent val, stort grattis! Jag var på vippen att rekommendera Tissot Seastar 1000 men den där är lika fin! Gillar att man stödjer det lilla landet utan hav :D

Ja den var riktigt fin :D ! Tror det blir bra som tusan faktiskt !
Frågan är bara hur jag ska kunna sova inatt ? Väntan är det värsta som finns :D !
Huvudsaken är att du blir nöjd med ditt klockköp, grattis :)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket grabbar :) ! Ska försöka ta lite fina bilder sen när den kommer hem ! Hoppas den dyker upp imorgon ! Annars blir helgen en ren pina !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Köpte den på www.klockia.se för 5290:- .......Och den blev skickad 25 min efter beställning :) ! Så nu hoppas jag posten inte sitter och dricker kaffe inatt utan gör sitt jobb ! ;)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Fifflio skrev:
Köpte den på http://www.klockia.se för 5290:- .......Och den blev skickad 25 min efter beställning :) ! Så nu hoppas jag posten inte sitter och dricker kaffe inatt utan gör sitt jobb ! ;)

Najs! Men det var väl bara 1000 kr du tjänade? Du hade nog kunnat pruta det i butik.

1000 kr ? :p Den lokala urmakaren i Örebro ville ha 11 000 för samma klocka? Jag fattade ingenting och frågade därför en extra gång om den verkligen kostade 11 000 och han svarade ja...då tänkte jag bara okey, då köper jag inte klockan här iallafall och gick hem då jag visste att den kostade 5290:- på klockia:).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fifflio skrev:
Spencer66 skrev:
Fifflio skrev:
Köpte den på http://www.klockia.se för 5290:- .......Och den blev skickad 25 min efter beställning :) ! Så nu hoppas jag posten inte sitter och dricker kaffe inatt utan gör sitt jobb ! ;)

Najs! Men det var väl bara 1000 kr du tjänade? Du hade nog kunnat pruta det i butik.

1000 kr ? :p Den lokala urmakaren i Örebro ville ha 11 000 för samma klocka? Jag fattade ingenting och frågade därför en extra gång om den verkligen kostade 11 000 och han svarade ja...då tänkte jag bara okey, då köper jag inte klockan här iallafall och gick hem då jag visste att den kostade 5290:- på klockia:).

Han måste ha luktat för mycket på korken :mrgreen:
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Så tänkte faktiskt jag med faktiskt, ingen kan ju köpa klockor där om han har dom priserna :D ! Eller så var han orolig inför löningen imorgon, det var väl ingen som hade köpt någon klocka på hela månaden så han försökte dra in lite inför utbetalningen till sig själv imorgon ;) Men det gick visst åt pipan...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den blir du säkert supernöjd med! Släng upp lite bilder när den kommer.
Det finns tre saker frugan inte får vara med och bestämma om.
1. Klockor
2. Motorcykelrelaterade saker
3. Sneakers
 
Topp