Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av jurjohn, 1 maj 2015.

1. jurjohn
    Trådstartare

jurjohn Torpare

Hej,

Jag har letat klocka nu i över ett år, men har svårt att hitta någon som riktigt passar. Det jag är ute efter är följande specs:
    • cirka 50 000 kr
    • svart läderarmband
    • vit urtavla
    • inget guld
    • högt andrahandsvärde
    Jag har kollat lite på IWC Portuguese chrono, men jag har endast sett med blått armband (blir lite dyrt att betala för ett extra armband). En drömklocka vore JLC Master Chrono eller Calender, men de ligger ju lite dyrare. En Rolex vore också fint, men i och med att de flesta är i borstat stål passar det ju inte så bra med läder till. Om det är någon som har ett tips på klocka som kan passa, och även var man bör köpa, så vore jag oerhört tacksam.
    Mvh John

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    JLC Memovox?
    Stirra dig inte blind på bandet, det är lätt att byta och behöver inte bli så dyrt. Man måste ju inte köpa originalband. Hirsch mm säljer lika bra band.

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Faller på andrahandsvärdet om han inte köper den beggad till lågt pris.

4. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Kolla Snårtas JLC på säljes delen.

jurjohn och Snårtas gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Inte nödvändigtvis om han inte måste ha en nästan flång ny. Sen är ju frågan vad som definieras som "vit urtavla".

Annars kan man hitta en Zenith El Primero med ljus tavla för under 50 utan att ens anstränga sig. Exempelvis denna:
    image.jpg
    http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=409743

6. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag skulle letat efter en zenith captain eller elite som linjen nu kallas. Finns med vita tavlor, gmt, månfas.
    Nya ligger runt 50k
    Beggat lär vara en hel del billigare.

7. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Jag har sjölv hämtat inspiration av att ägna lite tid hos en AD, snacka lite och titta runt. Är man intresserad och frågar lite, brukar de svara proffsigt och utförligt. I alla fall de två AD jag brukar besöka i Malmö. Men, back on topic, jag har i alla fall sett IWC Portuguese med svart läder och viklås. Sen finns ju Sjöö Sandström modeller som motsvarar din spec, förutom andrahandsvärde kanske. Omega AT finns med vit tavla men med länk, lätt att byta. Rek förresten att köpa klockan med länk från början, du kan alltid byta till svart läder men har en länk på köpet s a s. Bara lite egna tankar..:) Lycka till.

8. stelah

stelah Biskop

Har du inte tittat på Panerai Luminor? Finns 42mm och 44mm med vit tavla, svart skinnband och högt andrahandsvärde.

9. jurjohn
    Trådstartare

jurjohn Torpare

Stort tack för alla tips och råd! Efter mycket funderande fram och tillbaka så siktade jag in mig på Snårtans JLC Master Control och slog till igår. Sjukt nöjd!

Icaras, Snårtas, Whitevalley och 3 andra gillar detta.
  10. jonny

jonny Torpare

Hublot classic med läder strap?

11. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Kul att du är nöjd. Upp med bilder nu!

Mårtenssons ur Brookfield