• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken krona? Omega Semaster cal285

AndersB72

Omega
IMG_1842[1].JPG

Som ämnesraden antyder så undrar jag var det ska vara för krona orginal på denna klocka, en seamaster cal 285, tror den enligt sr-nr ska vara från 59/60.
Den som sitter på nu satt redan på plats när jag köpte den för två år sedan, den är omärkt och vad jag kan tro ej orginal, så jag funderar på att byta till en med omega-märke på, men det finns ju en uppsjö....har varit in på omega fanatics sida och försökt tyda dokument,em njag komemr ingen vart.....är det någon här som har koll på dessa?
 

rogart-63

Patek
Bästa vore om du kan öppna baklocket och se vad för referensnummer det står där . Om du inte redan kan det . Kolla sedan på cousinsuk eller urdelar.se . Så mycket som att det ska vara den kullriga modellen vet jag .
 
Senast ändrad:
Topp