• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken kronograf är coolast just nu? >>>>

Få om någon som slår den här. Nam nam!
image.jpg


Underbar!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kanske inte coolast. Absolut inte nyast eller äldst. Inte särskilt prisvärd

Men det är svårt att slå en femsiffrig ref daytona när det kommer till robust och klassisk design. Snygg, sportig och elegant på samma gång. Funkar till shorts o kostym

Föredrar länk på klockor och få länkar slår oyster. Tycker skruvade pushers är rejält tufft, gillar ej vissa modellers små tandpetare till pushers...

Dessutom stark kandidat till "årets sommarkatt 2015" :)

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Det är när jag läser trådar som denna, jag funderar på att kyla ner klockintresset.
Finns ju för bövelen hur många coola klockor som helst, jag blir fan i mig åksjuk.
Keep 'em coming....
 
Häftigast. Men ouppnåelig... Vacheron Constantin Harmony Ultra-Thin Grande Complication Chronograph. Monopusher. Split second. 8,4mm tjock. 'Nuff said.

(Från ablogtowatch)
Vacheron-Constantin-Harmony-Ultra-Thin-Grande-Complication-Chronograph-8.jpg


Vacheron-Constantin-Harmony-Ultra-Thin-Grande-Complication-Chronograph-2.jpg

Denna är den vackraste chronon helt klart! Kolla bara på rotorn som går runt verket så den inte skymmer allt det fantastiska! Helt klart en graal att drömma om :hungry:

Men eterna har en riktigt cool också, inte jätte vacker dock! Ett mekaniskt urverk med digital visning på chronon, tom sekunderna i digital visning! Tror JLC gjort digital chrono men då var inte sekunderna digitala
http://www.eterna.com/en/calibre/eterna-calibre-6036
 

Bluefade

Omega
Genom tiderna: :cigar:
IMGP6629kopiera-1024.jpg

(Min)

Men det var ju inte det frågan gällde.

Junghans Max Bill diggar jag som fan:

Max-Bill-Chronoscope-by-Junghans.png

(Stulen bild)

/Daniel Z.

Håller med om Max Bill som generellt gör fräcka saker(Framför allt de färgstarka tavlorna). Nog den mest stilrena kronografen jag någonsin sett. Junghans i sig har ju många fräcka modeller som man sällan ser. Finns det några på forumet tro?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om Max Bill som generellt gör fräcka saker(Framför allt de färgstarka tavlorna). Nog den mest stilrena kronografen jag någonsin sett. Junghans i sig har ju många fräcka modeller som man sällan ser. Finns det några på forumet tro?
Det finns en junghans -tråd, så ja. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor

Bluefade

Omega
uploadfromtaptalk1430601991815.jpg

Blir mer och mer övertygad av chronoscopen. Provade en idag och den sitter riktigt bra. De har verkligen lyckats bra med att skapa en stilren kronograf, något som inte är det enklaste.
 
Topp