• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken länk får man inte missa?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Att tycka om länken på SubC med sin Glidelock lär jag inte vara ensam om, Breitings Pilot-länk är inte dum den heller även om den har en bit kvar till förstnämnda.
Frågan är om det finns någon annan länk som verkligen står ut? Jag har testat långt ifrån alla länkar men av de man provat blir man ofta besviken i jämförelse med SubC's.
Att Nautilus, RO och liknande kommer med fantastiska länkar utgår jag ifrån, men i de lägre prisklasserna?
Delge gärna era erfarenheter.
Hade mycket väl kunnat skaffa nästa klocka enkom pga länken.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
SMP-länken självklart, Pelagos som tidigare nämnt.

Ett slitet gammalt Rolex/Tudoroyster går inte av för hackor heller.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Överlägset skönast. :)
Det är bara att titta på uppbyggnaden så förstår man varför.

sf7.jpg


Följsam som en vaxad orm.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
IWC gör grymma länkar eller hur laketwig!
Har för mig att han har skrivit en recension på länken på sina.

Stämmer bra det. Hittas här:

https://klocksnack.se/threads/recension-av-länk-till-iwc-mark-xvi-m-fl.10306/

Den länken, som definitivt är en av dom bättre på marknaden, har ju dessutom blivit ännu bättre i senaste utgåva. Även om länkbitarna bara är 6 mm har avsaknaden av microjustering genererat problem för vissa. Löst nu med en finjustering som är snarlika Rolex glidelock, här dock med möjligheten att justera utan att ta av sig klockan (tryckknapp i IWC-loggan):

IWC Link - fine adjust.jpg

IWC Link - fine adjust 2.jpg


Som den länkofil jag är (enligt yonsson ), jämförde jag mina olika länkar i en tråd som du hittar här:

https://klocksnack.se/threads/gått-med-i-länkarna-eller-“det-hänger-på-låset”.29668/

Jag har ju en Rolex SD med samma fina länk och glidelock som på en sub. Riktigt bra länk, men låset är STORT. Vill därför även slå ett slag för länken till min Exp II'a. Samma fina länk men ett betydligt nättare lås. Begränsad finjustering (+/- ca 4 mm), men sitter den bra på dig så sitter den jäkligt bra. Det gör den på mig! :happyhappy:

Rolex E - länk + lås.jpg


Rolex E - lås.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Man skulle med andra ord kunna skaffa en IWC Ingenieur med gott samvete för länkens skull.
Har varit sugen ett tag, kanske dags att klämma?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det beror väl egentligen lite på vilken känsla man vill ha på länken också. Jubileelänkar är ju exempelvis otroligt bekväma eftersom de till sin uppbyggnad följer armen otroligt bra. Samtidigt gillar jag inte riktigt den lite lätt "rassliga" känslan man får, jag vill ha en mer robust känsla i länken. Andra kanske vill ha en ännu robustare känsla och föredrar t.ex. Oris Aquis feta länk
1_171011.jpg
 
Topp