• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken mc föredrar du?

Vilken MC föredrar du?

  • Custom HD

    Röster: 25 19.2%
  • Custom annat

    Röster: 7 5.4%
  • Racehoj europeisk

    Röster: 19 14.6%
  • Racerhoj japanes

    Röster: 19 14.6%
  • Touring

    Röster: 3 2.3%
  • Streetfighter

    Röster: 18 13.8%
  • Offroad

    Röster: 3 2.3%
  • Äventyrstouring

    Röster: 4 3.1%
  • Touring

    Röster: 5 3.8%
  • Retro

    Röster: 27 20.8%

  • Totala väljare
    130

Chrisse

Patek
2-Faktor
Streetfighter Aprilia v4r

För att:

Du sitter rätt ok för landsväg, stads OCH bankörning (ingen ryggskottsfällekniv)
Du har bra kräm i motorn
Du har bra chassi och bromsar
Du har sjukt gott motorljud utan att väsnas (ping Aurum ;) )
Du får helt enkelt en körupplevelse som slår allt annat jag kört

Lånad bild på likadan
ImageUploadedByTapatalk1428127372.893455.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men... Nu ska jag inte vara sådan, men gäller det inte för extremt många HD-åkare? De som kletar hojarna fulla med örnar och skit, och åker max 509 mil om året? Som köper jackor, bandanas och fan-och-hans-moster med loggan på?

DET gäller extremt mycket HD-åkare, själv har jag koncentrerat mig på rideability på mina. Den förra hade kraftigt trimmad motor, uppdaterad fjädring, bromsar och styrdämpare. Det enda jag gjort för utseendet på den nya är flytt att nummerplåt. Däremot är motorn ombyggd, jag har bytt till effektivare pipor och luft. Nästa som står på tur är fjädringen. Så i mitt fall prioriterar jag körbarhet. Kommer tex inte ta bort de stora blinkersarns då de syns bättre. De flesta på HD gör dock mer exteriöra förändringar än funktionella.

Edit, precis som på alla små pimpade "café racers".
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Streetfighter Aprilia v4r

För att:

Du sitter rätt ok för landsväg, stads OCH bankörning (ingen ryggskottsfällekniv)
Du har bra kräm i motorn
Du har bra chassi och bromsar
Du har sjukt gott motorljud utan att väsnas (ping Aurum ;) )
Du får helt enkelt en körupplevelse som slår allt annat jag kört

Lånad bild på likadan
ImageUploadedByTapatalk1428127372.893455.jpg

image.jpg


Hehe, vilken butik säljer mest V4 i Sverige? :cigar:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Streetfighter Aprilia v4r

För att:

Du sitter rätt ok för landsväg, stads OCH bankörning (ingen ryggskottsfällekniv)
Du har bra kräm i motorn
Du har bra chassi och bromsar
Du har sjukt gott motorljud utan att väsnas (ping Aurum ;) )
Du får helt enkelt en körupplevelse som slår allt annat jag kört

Lånad bild på likadan
ImageUploadedByTapatalk1428127372.893455.jpg
Väsnas den inte? Lät ju som en raket på 1km avstånd senast jag såg den. :D
 

Portofino

Panerai
För mig är det "all about the journey.." Jag började med en VN800. Två dagar efter jag tagit kortet åkte jag och min pappa Tyskland-Österrike-Italien-Frankrike-Korsika. Efter 3 veckor på hojen och 450 mil i kroppen ville jag ha lite mer trysch och bytte upp till en Honda 1300 VTX. Efter att ha kraschat den i Hartz förstod jag att jag behövde något mer kurvvänligt men som fortfarande kunde tugga mil och då bytte jag till min nuvarande Honda 800 VFR. Mer än 8 år sedan men det känns som igår..
image.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Saknar dessa:
Buell S1 samt Fatboy
Bilderna lånade på nätet

image.jpg
image.jpg


Skulle jag köpa något igen så ligger HD bäst till...frågan bara vilken modell:)
Kört de flesta japanska bålgetingar och visst är det kul men alla saker har sin tid
 
Topp