• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken mc föredrar du?

Vilken MC föredrar du?

  • Custom HD

    Röster: 25 19.2%
  • Custom annat

    Röster: 7 5.4%
  • Racehoj europeisk

    Röster: 19 14.6%
  • Racerhoj japanes

    Röster: 19 14.6%
  • Touring

    Röster: 3 2.3%
  • Streetfighter

    Röster: 18 13.8%
  • Offroad

    Röster: 3 2.3%
  • Äventyrstouring

    Röster: 4 3.1%
  • Touring

    Röster: 5 3.8%
  • Retro

    Röster: 27 20.8%

  • Totala väljare
    130

Urkul

Cartier
Vissa av Ducatis modeller är så vackra att man skulle kunna ha dem som en skulptur i vardagsrummet.
Mmmm, en Diavel t.ex. :woot::hungry:
Color_Diavel_01_1067x600.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har alltid, och kommer alltid, föredra roadracinghojar. Tycker äldre caferäcers är coola också men roadracinghojar är det jag gillar mest! Fart, kontroll och effektivitet. Precis sånt jag gillar. :)
 

corbendallasx

Friends of KS
Varför välja? Man ska givetvis ha en av varje sort. På samma sätt som med klockor.
Jag behöver alternativet "Alla". HD undantaget. Det finns alltid ett bättre alternativ.
 

Zingo

Rolex
Pratar vi standardklasser så är Superbike snabbare på samtliga banor i Sverige. Men en SS600 med rätt förare kan nog hävda sig bra men den klassen försvann väl för rätt många år sedan om jag inte minns fel :)
Skiljer ca 1 sekund (eller mindre) på topp tiderna mellan de två under SM tävlingarna. Att beakta är att de duktigaste piloterna idag kör 1000 cc.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Köpte Stormen 2012, grym hoj med suverän körkänsla och vrid:)
Saknar den nog snart.....
Om man gämför den med Harleyn jag hade innan så.......eller nej, det går inte att gämföra.....förlöt mig:banghead::bag:
Min första hoj, helt fantastiskt rolig glidare med drag i. Det som ledde upp till köp var provkörning av denna ett, gäng HD o suzuki 1800, var sen aldrig ngn diskussion om vad ag skulle a i det här segmentet.

En 1000 cc sporthoj på 170-180 bakhjulshästar flyttar på sig rätt bra och man börjar inte vobbla när det är dags att sparka i 3:an i närmare 200 blås :cool:
Stormen har heller inte vobblat ngn gng. Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet.

Det beror ju på vad man är ute efter, visst är den tung, men den låga tyngdpunkten gör den väldigt lättkörd, den har ärvt egenskaper från sina sportigare syskon som gör den mycket stabil och smidigare än man tror.
Med ett vrid på 156 Nm orginal, och lite till med luftigare pipor som jag hade, så lämnar den många sportigare hojar bakom sig vid rödljusen:cool:
Dessutom jätteskön o köra, gjorde 650mil på tour i Europa i somras. Har plockat dit TORSen och funderar på en de-cat, men där är det nog slut på moddningarna o så. Man kanske ta en Street fighter oxå som leksak (typ nya speed triple eller bmw s1000r).
 

Urkul

Cartier
Min första hoj, helt fantastiskt rolig glidare med drag i. Det som ledde upp till köp var provkörning av denna ett, gäng HD o suzuki 1800, var sen aldrig ngn diskussion om vad ag skulle a i det här segmentet.


Stormen har heller inte vobblat ngn gng. Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet.


Dessutom jätteskön o köra, gjorde 650mil på tour i Europa i somras. Har plockat dit TORSen och funderar på en de-cat, men där är det nog slut på moddningarna o så. Man kanske ta en Street fighter oxå som leksak (typ nya speed triple eller bmw s1000r).
"Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet"
180-200 HP på Stormen?? Berätta mer!
 

johpe

Panerai
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
RD350, gsxr750r, 2 st gsxr1100r, zx-7r, Streetbob, Ducati 900ss, Traja Bonneville och Vespa p200 är det som jag haft hittills.
Alla har varit roliga på sitt sätt men Vespan är den enda som är kvar och den säljer jag aldrig!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Finns inget i motorcykelväg från USA som inte görs bättre av japaner.
Europeerna är inte efter längre, vilket är fantastiskt trevligt, men i dom stora tävlingarna tex är det idel japaner i toppen. MotoGP, WSBK, BSB osv.
Nu tog ju Kawa SBK i år, men före det var det senast 2007 som en japshoj vann där.
Kawa är helt klart intressant i största allmänhet vad gäller R-hoj. Gixxer är hundra år gammal, R1-an ramlar i bitar och Honda, finns de ens längre på gatan...
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag körde en Honda GL1000 i många år och den var helt grym när det gäller stabilitet och driftsäkerhet. Dock var den ett jäkla åbäke att baxa runt, och om jag skulle välja något idag hade jag nog valt något lättare, men helt klart något touringbetonat. Inte så insatt i vad det finns för modeller nu men jag var grymt sugen på en Africa twin när det begav sig. Har provkört HD också av olika modeller och årgångar men aldrig förstått hypen.
 

Zingo

Rolex
Nu tog ju Kawa SBK i år, men före det var det senast 2007 som en japshoj vann där.
Kawa är helt klart intressant i största allmänhet vad gäller R-hoj. Gixxer är hundra år gammal, R1-an ramlar i bitar och Honda, finns de ens längre på gatan...
Pratar vi MotoGP hojar eller produktionshojar? Är ju lite olika motorer etc. Om produktion så kommer det ju en ny Gixxer nu med all lull lull elektronik. R1M och ZX10R har ju redan det och är intressanta exemplar. Hondan skulle behöva en uppdatering (om en en grym MotoGP hoj som dock inte är riktigt jämförbar). Går dock inte att komma ifrån att S1000RR är synnerligen kompetent likväl RSV4 (om än för den händige). Så det finns många intressanta R hojar där ute! =)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hojar jag haft (i denna ordning tror jag)
R6
R1
GSXR 750
GSXR 1000
Monster 900
KTM 625 motard
African twin
V-Rod
Streetbob
Dyna lowrider
Indian 741 (har den kvar)
Harley flathead (har den kvar)

Jag "slutade" köra hoj när min första dotter föddes, det är nästan 9 år sedan och kan säga att konstigt nog så saknar jag inte hoj åkandet så mycket!
(Har hela tiden sagt att om "suget" kommer tillbaka så köper jag en hoj direkt, och då blir det en Harley igen) :)

Mvh
Micke
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Zingo Jag pratar produktion.
Nu ska jag inte vara sådan, men Suzuki har ju valt att inte köra med IMU, så där ligger de ett steg under övriga vad gäller elektroniken. Sen utgår jag ifrån att det är ett mycket medvetet val från deras sida, tyvärr tror jag att det valet beror på cashen, den prisindikation som vi fått ligger uppåt 200, att lägga på 20 till ut till kund känns orealistiskt.

RSV4, "för den händige", hur menar du då? Förutom ett par barnsjukdomsmotorbyten på de första så har vi haft sjukt lite problem sett till sålda hojar.
 

Zingo

Rolex
@Zingo Jag pratar produktion.
Nu ska jag inte vara sådan, men Suzuki har ju valt att inte köra med IMU, så där ligger de ett steg under övriga vad gäller elektroniken. Sen utgår jag ifrån att det är ett mycket medvetet val från deras sida, tyvärr tror jag att det valet beror på cashen, den prisindikation som vi fått ligger uppåt 200, att lägga på 20 till ut till kund känns orealistiskt.

RSV4, "för den händige", hur menar du då? Förutom ett par barnsjukdomsmotorbyten på de första så har vi haft sjukt lite problem sett till sålda hojar.
Mm, de börjar bli "standard" med lite högre priser på R. Dock var det väl inget problem för Yamaha att ta extra pengen för M versionen på R1 så Gixxer kanske lyckas med det också?!

RSV4, fantastisk och vill ha. Kanske bara en slump att det varit lite strul för några med de på diverse bandagar och svårigheten att få tag på reservdelar jämfört med de R1/CBR/s1000RR etc.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
generellt som bruksMC skulle jag säga Streetfighter/Naken hoj.
Däremot på rena visuella aspekter tycker jag ju café racer är läckert!!!
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Roligast att köra just nu är lätt offroad/enduro hoj. Löjligt förtjust i min gasgas. Annars är sporthoj på bana oförskämt roligt, det har man duccen till. Å sen på gata streetfightern (ducati också såklart). Harleyn i mitt garage kommer jag nog sälja till våren, även fast den är trevlig och man kör inte som ett svin på en custom...
 
Topp