• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Milgauss är snyggast?

Vilken Milgauss är snyggast?


  • Totala väljare
    104
  • Enkät stängd .

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är i valet och kvalet om jag ska sälja min 116400 black och köpa någon av dessa tre modeller istället.
Vilken Milgauss tycker ni är snyggast av dom nya? Eller ska jag behålla min svarta som är discontinued?

116400GV
Rolex%20116400GV_zpsqkirylbn.jpg


116400GV Z-Blue
Rolex%20116400GV%20Z%20Blue_zpstuzugykw.jpg


116400 White
Rolex%20116400%20White_zpsrs7spgvt.jpg


Min 116400 Black (Discontinued)
ba0b0f49-0f42-4eaa-86a0-91d707c650a8_zpsyvylgscv.jpg
 

Hellveg

Omega
Milgauss har aldrig varit någon större favorit hos mig men av dessa 4 tycker jag att den du redan har är klart snyggast. Behåll eller köp en annan modell :)
 

Whedda

Rolex
Jag skulle inte sälja för att köpa en likadan med annan tavla utan att vara 100% säker på exakt vilken version man isf vill ha. Den du har är fin, min favorit är den nya blå men ingen av dem lär bli någon investerings piece då modellen har sålt ganska bra de senaste åren. Kör på den du gillar bäst och välj med hjärtat.

Hade jag vart du skulle ja behållt den svarta
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Tyckte också blå var snyggast första gången jag såg bilder på den.
Men efter att ha jämfört GV mot den blå i butik så tycker jag det gröna mot det svarta funkar bättre.
Tycker det blir lite för mkt plotter av färger med det gröna mot det blå plus färgen på indexen.
Jag hade valt antingen GV eller din svarta som du har idag.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag skulle inte sälja för att köpa en likadan med annan tavla utan att vara 100% säker på exakt vilken version man isf vill ha. Den du har är fin, min favorit är den nya blå men ingen av dem lär bli någon investerings piece då modellen har sålt ganska bra de senaste åren. Kör på den du gillar bäst och välj med hjärtat.

Hade jag vart du skulle ja behållt den svarta

Ingen modern Rolex lär väl bli någon investerings piece, men det är jag inte ute efter heller.
Däremot så har väl aldrig Milgauss sålt speciellt bra jämfört med andra moderna Rolex.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tyckte också blå var snyggast första gången jag såg bilder på den.
Men efter att ha jämfört GV mot den blå i butik så tycker jag det gröna mot det svarta funkar bättre.
Tycker det blir lite för mkt plotter av färger med det gröna mot det blå plus färgen på indexen.
Jag hade valt antingen GV eller din svarta som du har idag.

Tycker nog att GV Z-Blue är mindre plottrig med vita index på hela tavlan.
Det gröna glaset och blå tavlan tycker jag funkar bra tillsammans.
 
Tycker som apan att boetten är lite knepig. Lite för hög och lite för polerad.
Dock gillar jag verkligen kombinationen blått, grönt och orange! :woot:
Det gör att jag kan ha överseende med det förstnämnda..
 

M021

Rolex
2-Faktor
Blå, men skulle nog välja annat, söker du aantimagnetism är ju omega hästlängder före, iwc ing. Annat alternativ. Hade dock valt en vanlig OP 116000 :)
 

Legopod

Breitling
Blå till våren/sommaren. Sen tillbaka till din svarta, som är snyggast, när hösten börjar att knacka på (vilket i och för sig är om ungefär 2-3 veckor om jag känner Sverige rätt).
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar svarta med gröna glaset bäst, men till vår sommar hade jag nog köpt en vit eller blå. De är nog lite roligare när solen tittar fram. Men har endast klämt på den svarta irl ska tilläggas.
 

DrDre

Patek
Min absoluta favorit är svart med RubberB. Om jag stått och tvekat mellan två nya och velat köra på länk så hade det blivit den blå. Om jag varit i din situation med en svart, så skulle jag inte tycka att det varit värt pengarna (15k?) att byta från svart till blå. Den vita (jag hade det tidigare) är ju rätt skoj, men jag föredrar utan tvekan den matta svarta tavlan med ett mattsvart band.

Den svarta har ju utgått ur sortimentet sedan ngt år tillbaka. Hur det påverkar värdet på kort och lång sikt har jag ingen aning om.

Några bilder jag tog precis nu:



 

Whedda

Rolex
Ingen modern Rolex lär väl bli någon investerings piece, men det är jag inte ute efter heller.
Däremot så har väl aldrig Milgauss sålt speciellt bra jämfört med andra moderna Rolex.

Med tanke på att man mer eller mindre var tvungen att köpa 2-3 andra modeller för att få köpa Milgaussen i början tror jag fortfarande modellen har sålt helt okej.

Problemet med samlarklockor är att när en modell hypas är det alltid originalet och väldigt sällan re-issuen som blir dyr. 6541 och 1019 lär vara fortsätt dyra.
 

E.Z.

Panerai
Har haft den svarta och har en Z-blå nu. Föredrar den blåa som är läckrare än den svarta i mina ögon. Om jag hade haft en svart hade jag nog inte sålt nu när den precis slutat säljas utan sett hur priserna utvecklar sig först.

/E.Z.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nja...jag tycker att Milgaussen med grönt glas och svarta tavla är coolast! Om jag inte hade haft den Milgaussen personligen, så hade jag nog valt den du har Nicklas.S. Av röstningen att döma, så tror jag att dom flesta som röstat på Milgaussen med blå tavla inte sett den i verkligheten, för ser du klockan LIVE så är den inte lika snygg i min värld. Lite som MickeG är inne på, den ljusblåa tavlan funkar inte lika bra mot den blankpolerade boetten.

Min Milgauss!
1 - Kopia.jpg
 
Topp