• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken nyårsklocka ska man välja

Oysterquartz

Breitling
Tänker att det blir Constellation med stardust tavlan (glittret syns inte så bra på bilden)
Vad tycker ni?

bild-11_zps76193177.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fin samling Omegor, ser gärna mer av dem! :)
Jag firar in det nya året med ett randompick i en av lådorna, det blir denna krigare som får panga in 2013!
IMG_1498.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Oysterquartz skrev:
Tänker att det blir Constellation med stardust tavlan (glittret syns inte så bra på bilden)
Vad tycker ni?

bild-11_zps76193177.jpg

Du måste fråga dig själv, vad passar bäst i sälkskapet du skall fira nyår med? Rent generellt går guld alltid hem i stugorna, har du det?
 

Ajax

Omega
Re: Sv: Vilken nyårsklocka ska man välja

Har kört denna i en vecka och den får hänga i sista kvällen också :)

20121231_111825.jpg


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag velar...just med tanke på vad Spence skrev här ovan...
Antingen denna.
87FE4349-A681-42DF-829D-0722BE932A6A-472-00000029D0BB6B0B.jpg

Eller denna..
efa2fe3b.jpg


Då vi ska delta i ett nyårsfirande med människor vi inte träffat tidigare så är jag osäker på klädkoden.. Kommer därför köra Smoking ovan midjan samt jeans under. Smoking ska man ju generellt sett INTE bära klocka till men i och med jeansen så tänkte jag att en Dweller på Nato borde funka.. :cool:
Några förslag för eller emot :?:

MERRY NEW YEAR
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
RicVin skrev:
Jag velar...just med tanke på vad Spence skrev här ovan...
Antingen denna.

Eller denna..

Då vi ska delta i ett nyårsfirande med människor vi inte träffat tidigare så är jag osäker på klädkoden.. Kommer därför köra Smoking ovan midjan samt jeans under. Smoking ska man ju generellt sett INTE bära klocka till men i och med jeansen så tänkte jag att en Dweller på Nato borde funka.. :cool:
Några förslag för eller emot :?:

MERRY NEW YEAR

Så länge du håller händerna nedanför midjan är det ju A-Ok!.. :)
 

Knät

Cartier
RicVin skrev:
Smoking ska man ju generellt sett INTE bära klocka till men i och med jeansen så tänkte jag att en Dweller på Nato borde funka.. :cool:

Nja.. Till smoking är det ok med ett tunt dressur.. Däremot till frack är det styggelse med armandsur, men en rova i fickan sitter som en fläskläpp..

Jag kör farfars gamla Seamaster ikväll..

dsc2937x.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
RicVin skrev:
Kommer därför köra Smoking ovan midjan samt jeans under. Smoking ska man ju generellt sett INTE bära klocka till men i och med jeansen så tänkte jag att en Dweller på Nato borde funka.

Inkluderar dresscoden "smoking ovan midjan" cummerbund? Jag skulle i så fall vilja påstå att den kan matchas med precis vad som helst i klockväg (inklusive dykdator). Med maggördel och jeans är alla gränser sprängda.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vilken nyårsklocka ska man välja

Det blir en lugn nyår med storfamilj inklusive småttingar i olika åldrar. Således ingen smoking i år, inte ens ovan midjan...:D

Så vi kör på den här från 1975
20121231_132707_zps66d79a7c.jpg



Varför???
Jo (skratta inte nu), jag tycker att den påminner lite om en Aqua Terra. Så efter ett par IPA kan man kisa lite och se det här:
2137704b_zpsf3225721.jpg



:roll:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nope maggördel ingår inte. Efter middagen kanske jag skulle behöva en gördel som bärs under skjortan... :D
Jag kör Dwellern och lovar att hålla vänster hand i fickan hela kvällen!!

papadok skrev:
RicVin skrev:
Kommer därför köra Smoking ovan midjan samt jeans under. Smoking ska man ju generellt sett INTE bära klocka till men i och med jeansen så tänkte jag att en Dweller på Nato borde funka.

Inkluderar dresscoden "smoking ovan midjan" cummerbund? Jag skulle i så fall vilja påstå att den kan matchas med precis vad som helst i klockväg (inklusive dykdator). Med maggördel och jeans är alla gränser sprängda.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Blir kostym och vit alt. svart skjorta och slips. Så frågan är, bryta av de "fina" med en Orange Monster eller köra lite mer klassiskt med SKX173?

Lutar åt monster just nu eftersom den blir mindre "fin" och skär av lite? Hmm..... Var är den blåa Sumon jag borde ha köpt vid de här laget?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Nya Glycinen hjälper till i köket
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356969289.856369.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356969289.856369.jpg
    114.7 KB · Visningar: 299
Topp