• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Omega är bättre?

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Är någon av dessa bättre? Med bättre menar jag bättre urverket eller kommer att ha bättre andrahandsvärde, längre livslängd. Jag är som intresserad av att köpa någon av dessa, begagnade såklart och det är ungefär samma pengar det handlar om.

Omega Seamaster 2225.80.00

Omega 22258000-20.png



Eller

Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial obs! slät urtavla

omega Aqua.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
definiera bättre.

edit:
Min högst personliga åsikt är att kronograf inte har att göra på en dykarklocka och att AT är en mer allsidig klocka. Om valet vore mitt skulle det således falla på AT. :)
 

BjörnE

Omega
För mig hade valet varit lätt, Aqua Terra med coaxial-verket är ju underbar. Och dykarkronografer passar mig inte riktigt.

Runt utseendemässigt är ju klockorna otroligt olika, så det kanske är lättast att börja där, om klockan inte ska uppfylla något särskilt behov.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
För mig hade valet varit lätt, Aqua Terra med coaxial-verket är ju underbar. Och dykarkronografer passar mig inte riktigt.

Runt utseendemässigt är ju klockorna otroligt olika, så det kanske är lättast att börja där, om klockan inte ska uppfylla något särskilt behov.

Inget särkilt behov utan att visa tiden och sitta bra på handleden.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Bättre vet jag inte. Men AT hade jag valt till mig själv iaf. Tycker den är mer spännande och vackrare att kolla på.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Spännande alla har hitintills sagt AT, jag trodde att det skulle vara lite mera jämt.
 

Jonte73

Audemars
AT alla gånger trots att jag kör på en Smp själv.
Kronograf är inget att hålla på med på en dykare som andra skriver i tråden.

Blir inte praktiskt med alla knappdjvlr om du ska ha ner den på djupet, löjligt tycker jag.
 

john b

Rolex
Seamaster Chrono blev omnämnd i "fulaste klockan" tråden.. Med all rätt enligt mig

Som tur är bryr sig inte alla om vad andra människor tycker om deras klockor.

Men det bra att vi har olika smak, annars skulle ju forumet vara ännu mer homogent.

Om jag valde mellan två klockor och lade upp en fråge-poll på KS skulle jag helt ärligt se det som en nackdel med den klockan som majoriteten röstade på.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Smp live har gjort mig grymt besviken senast idag. AT är det jag själv skulle titta på
 
Topp