• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken oris skall jag välja?

Linkan

Rolex
Gillar apelsiner och orange nato/gummiband så den mittersta skulle vara perfekt för sommaren! Kör på den
 

PCB

Audemars
Blev en orange, gillar generellt inte gummi, men oris orginalgummi är faktiskt snyggt
Men länken ,länken är ren porr:)
 

PCB

Audemars
fan börjar svajja nu,,,får nog ringa i morrn och ändra till en svart/vit
tycker kanske den sobra tooligheten,, som jag gillar hos klockan,kanske försvinner med orange index?
 

CarlV

Cartier
Jag hade samma problem som du när jag velade om vilken färg på urtavlan som min Oris skulle ha! Ingen av färgerna är fel! Följ din magkänsla!
Jag valde ??????? och är nöjd!
 

PCB

Audemars
jag ändrade til svart/vit ,men fick besked att leverans kan dröja 2-4 veckor!! ,vilken jag än hade valt,
på mywatch hemsida står det fortfarande 4-12 dagar som status,kan man inte kräva kompersation om man ska vänta så mycket mer än dom skriver på hemsidan??
 

CarlV

Cartier
jag ändrade til svart/vit ,men fick besked att leverans kan dröja 2-4 veckor!! ,vilken jag än hade valt,
på mywatch hemsida står det fortfarande 4-12 dagar som status,kan man inte kräva kompersation om man ska vänta så mycket mer än dom skriver på hemsidan??

Om du tittar till höger på hemsidan den gula texten! Så det att 70% levereras inom 12dagar! Jag väntade 4-5veckor på min Oris
 

PCB

Audemars
Oris-Aquis-Date-Gradient-Blue-4.jpg
kanske skulle avvakta då denna snygging tydligen kommer snart!!!
 

PCB

Audemars
Om du tittar till höger på hemsidan den gula texten! Så det att 70% levereras inom 12dagar! Jag väntade 4-5veckor på min Oris

jamen då ska dom ju inte ha ett statussystem som anger 4-12 dagar,när man beställer en klocka,blir så trött på sådant här!
mailade dom nyss och krävde kompersation,eller anullerar jag ordern ,och köper den nån annanstans ,där dom är ärliga med tillgängligheten.
 

PCB

Audemars
Jävlar den där har jag helt missat. Tycker också du ska vänta och köpa den istället :)

ja den är läcker ,men när kommer den? lär ju dröja tills gråhandlarna har den ,och att kanske ge 5-6k mer för den,så tycker jag nog den svart/vita är mer prisvärd,och nog så läcker den med:)
 

Limpas

Cartier
Dröjer det längre än vad det uppgett så bör du ha rätt avbeställa utan snack, men kompensation kan du nog inte begära. Den där med blå sunbursttavla är så jäääääääkla snygg. Synd att man får ha den runt låret på grund av storleken :(
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Köp med länk vad du än gör. För titanmodellerna så är det svårt och jäkligt dyrt att få tag på länken ifrån AD i alla fall.
 

Folke08

Omega
ja den är läcker ,men när kommer den? lär ju dröja tills gråhandlarna har den ,och att kanske ge 5-6k mer för den,så tycker jag nog den svart/vita är mer prisvärd,och nog så läcker den med:)
Ja tyvärr lär det nog dröja ett bra tag innan mywatch och liknande har den inne. Du kan ju köpa den vanliga svarta nu och sedan köpa enbart den nya urtavlan när den släpps och byta då ;)
 
  • Like
Reactions: PCB

PCB

Audemars
. Den där med blå sunbursttavla är så jäääääääkla snygg. Synd att man får ha den runt låret på grund av storleken :(

ÄHH ni har ju storleksfobi här på forumet;)
en dykare SKA va bitig
den mäter 50mm över luggarna ,de flesta här ,har garanterat dykare som är 41mm diameter men mäter uppemot 50mm lug till lug änndå
min smp mätte 47mm,och den avyttrades då jag tyckte den kändes mjäkig på handleden
 

Limpas

Cartier
ÄHH ni har ju storleksfobi här på forumet;)
en dykare SKA va bitig
den mäter 50mm över luggarna ,de flesta här ,har garanterat dykare som är 41mm diameter men mäter uppemot 50mm lug till lug änndå
min smp mätte 47mm,och den avyttrades då jag tyckte den kändes mjäkig på handleden
Jaja, bara för att vissa vill kunna komma igenom dörrkarmar och gå rakt ;) Uppmot 50 mm lug to lug har jag inget och det funkar verkligen inte. Ser ut som en stekpanna och är obekvämt. För jämförelse så avyttrar jag min SMP för att den känns aningen stor... Men det har inte bara lug to lug att göra visserligen. Visst ska en dykare ha lite närvaro, men det behöver inte ske genom gigantisk boett :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
ÄHH ni har ju storleksfobi här på forumet;)
en dykare SKA va bitig
den mäter 50mm över luggarna ,de flesta här ,har garanterat dykare som är 41mm diameter men mäter uppemot 50mm lug till lug änndå
min smp mätte 47mm,och den avyttrades då jag tyckte den kändes mjäkig på handleden
Beror väl på hur tjock man är det ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jaja, bara för att vissa vill kunna komma igenom dörrkarmar och gå rakt ;) Uppmot 50 mm lug to lug har jag inget och det funkar verkligen inte. Ser ut som en stekpanna och är obekvämt. För jämförelse så avyttrar jag min SMP för att den känns aningen stor... Men det har inte bara lug to lug att göra visserligen. Visst ska en dykare ha lite närvaro, men det behöver inte ske genom gigantisk boett :)
Om du tycker att SMP är för stor lär det finns få dykare du kan använda? :) Vad hade du tänkt dig för dykare istället?
 

Limpas

Cartier
Om du tycker att SMP är för stor lär det finns få dykare du kan använda? :) Vad hade du tänkt dig för dykare istället?
Japp, precis mitt problem. Det är säkert lite vanesak också förstås, är van med min 556i nu och den är ju liten, bekväm och smidig. Hade jag fastnat för SMP:n när det gäller allt annat så hade jag nog kunna vant mig med den utan problem. Men det är svårt att hitta dykare i vettig storlek, så än så länge har jag inte tänkt mig någon alls :( Skulle dock gärna vilja prova 2254.50, för den kan jag tänka mig funkar. Allt är annars för stort eller för dyrt. Om nu alla klockor vill se ut som en Sub så borde de kopiera storleken och inte allt annat :)
 
Topp