• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken oris skall jag välja?

PCB

Audemars
har ju lagt ut en hel del krokar om den blå/svarta..kan ju bara informera intresserade...
fick svar från rydbergs ur i hbg. ( väla centrum)att dom kan leverera den på en vecka priset var dock 15600 med försäkring
kanske inte så farligt från svensk AD med fysisk butik
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ser fram emot recension när ni som beställt den blå får den :) Även bilder! En fråga som jag inte lyckats hitta något svar på, hur stor är Oris Aquis lugg till lugg?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Grön alla dagar i veckan, så himla snygg. Däremot gillar jag den med vita markeringar på bezeln mer än den med svarta.
 

Dojo80

Breitling
Den grå/svarta ser lite tråkig ut med länk. Med ett snyggt nato så har den potential. Annars om du ska ha länken kvar, så ta nåt med lite färg
 

danasp

Breitling
Denna inväntar jag
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-06-29-16-10-02.png
    Screenshot_2015-06-29-16-10-02.png
    147.1 KB · Visningar: 100

Limpas

Cartier
50 är riktigt kompakt för en 43:a
Kan ta som ex. Longines hydro 41mm
Som de flesta tycker passar, har 52mm
Provade en 43a (och nu är jag även med på passarounden), och den satt faktiskt förvånansvärt bra för sin storlek. Eftersom länken och övergången till den från boetten är ganska tjock så ser den inte lika stor ut. Länken sticker ju liksom inte ned direkt utan det blir rundat runt handleden. Sedan vet jag inte om jag tycker 100% om att länken är så tjock, men det är ju mer subjektivt :)
 
  • Like
Reactions: PCB

sjdswe

Breitling
hej
sitter å är nära att klicka hem en ny aquis 43mm
men blir väldigt osäker vilken jag skall välja
först var jag helt inne på denna:
Or 67.png



sen började jag vela om inte denna var coolare...

Or 60.png


eller är ändå denna rätt nice??

Or 63.png



hjälp mej ,,vad tycker ni????
Den blå tavlan skulle jag välja. Eller den gröna.
 
  • Like
Reactions: PCB

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nej länken är ju integrerad. Dock så var det någon som pysslade ihop ett eget nato (här på forumet?) med tveksamt resultat.
Jag använder min small second på länk eller gummiarmband men var tvungen att testa nato.
En glödgad eller väldigt vass kniv funkar att frisera till ett nato men klockan ska bäras på länk eller gummi. Punkt. :)
 

Ganga

Omega
Jag ska själv ha Oris Aquis 43mm, men jag stor och valde mellan den gröna och deep blue! Jag valde sedan den gröna i och med att den sticker ut på ett annat sätt!
Men av de TS visade...jag skulle gå på den oranga!
 
Topp