• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Panerai ska pryda min tomma handled?

maxcwa

Breitling
Luminor har jag kommit fram till såhär långt, samt att det ska vara ett in-house verk som tickar inuti. I övrigt är jag kluven.

Har som ni säkert förstår väldigt dålig koll på deras klockor och tar gladeligen emot tips från både pålästa som icke pålästa med en skön jargong.

Tack på förhand! Max
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag har verkligen fastnat för 347, riktigt snygg och vill ha med länken, men det är ju jag det.
panerai-contemporary-PAM00347_MED.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Någon med "patina" lume...som t ex 359 eller 372 (beroende på om du klarar dig med 44mm eller vill ha 47mm...med eller utan datum o s v).
 

Bodén

Panerai
Läs "Att välja Panerai" bland köpguiderna. Du kommer få svar på precis allt du någonsin undrat angående Panerai.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

maxcwa

Breitling
Läs "Att välja Panerai" bland köpguiderna. Du kommer få svar på precis allt du någonsin undrat angående Panerai.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag har varit inne och snokat på den tråden faktiskt, så jag kom fram till luminor. Men det knepiga är att välja modell bland alla, föredrar egentligen en ganska "clean" tavla på klockor.
 

Bodén

Panerai
Tycker också en clean tavla är att föredra. 111 Hade jag valt. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

oscaroscar

Panerai
Tycker också en clean tavla är att föredra. 111 Hade jag valt. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Men vilket verk "ska man ha"?
Är de som speedyn att man ska satsa på manuellt? Eller köra på automatiskt?
Finns båda sorter inhouse?
Är 111an manuell eller automatisk och är de inhouse-verk eller moddat ETA? Står olika på olika sidor.
 

JayJay

Rolex
Tråden har legat uppe i flera timmar och Masterkiller har inte yttrat sig än... Vart är världen på väg? Själv har jag ingen uppfattning i frågan. Lycka till!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Well, 8 dagaras inhouse på 422 till att börja med. Samt att den beggat ligger på typ 80. 111 och 112 kostar ca 30.
 

Andreas777

Cartier
Well, 8 dagaras inhouse på 422 till att börja med. Samt att den beggat ligger på typ 80. 111 och 112 kostar ca 30.
422 har p3001 handjagat 3 dagars, 372 p3000 samma fast utan sekundvisare... 422 hittar du runt 60-65k hos gråhandlare, jag tror att list priset på 372 ligger på 68K men hittas ny hos gråhandlare runt 55-60.

Min första riktiga klocka var en pam 104. Automat med datum och sekund, eta-bas. Jag har haft den i snart 5 år och den får fortfarande mkt handledstid. Jag gillar det fyrkantiga i Luminor boetten. Skulle jag köpa en luminor 1950 så skulle jag gå på 47mm. De mjuka formerna gör att den inte känns klumpig eller för stor. Jag har en radomir på 47mm som sitter som en smäck på mina kyckling handleder.

Lycka till i letandet... det är drömmandet som är det roligaste, för när du köpt paneraien så börjar jakten på något nytt
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
422 har p3001 handjagat 3 dagars, 372 p3000 samma fast utan sekundvisare... 422 hittar du runt 60-65k hos gråhandlare, jag tror att list priset på 372 ligger på 68K men hittas ny hos gråhandlare runt 55-60.

Min första riktiga klocka var en pam 104. Automat med datum och sekund, eta-bas. Jag har haft den i snart 5 år och den får fortfarande mkt handledstid. Jag gillar det fyrkantiga i Luminor boetten. Skulle jag köpa en luminor 1950 så skulle jag gå på 47mm. De mjuka formerna gör att den inte känns klumpig eller för stor. Jag har en radomir på 47mm som sitter som en smäck på mina kyckling handleder.

Lycka till i letandet... det är drömmandet som är det roligaste, för när du köpt paneraien så börjar jakten på något nytt
Oops :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har uppenbarligen tappat det helt. Lyssna på proffsen ist!

:)
 

BME

Cartier
Skit i vad folk säger att du ska ha och köp den du gillar bäst! :)
Jag var helt inne på att köpa en PAM312 tills jag provade den och tyckte inte alls att den satt lika skönt på handleden som Masterkillers gamla 112a som jag provade på någon g2g.
Så istället blev det en 111a som jag är grymt nöjd med!
Men prova modellen du är sugen på först säger jag bara sen vilken modell det blir får magkänslan avgöra!
Bjuder på en bild också bara för att jag kan ;)
null_zps19d319ab.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Under årens lopp har det glidit förbi 111, 104, 114, 24 och nu 422. Det är ett himla snack om sandwich hit och base dit och 1950 neridiket. Alla har sina förtjänster och fördelar, köp den du gillar men för Guds skull, testa först!!
 

JohanHLM

Rolex
Tycker personligen att den ska vara ganska cleen vilket innebär att jag tycker du ska hålla dig i Historic serien. Skadar nog inte att börja lite försiktigt med någon av instegsmodellerna och är det en Luminor du bestämt dig för är det 000, 005, 111 och 112 som gäller. Vill du lägga till en rejäl slant för ett inhouseverk finns tycker jag 372, 422 och 512 är de snyggaste.
Skulle du ändra dig och ställa in siktet på en Radiomir är det 183, 210 eller 380 som gäller som instegsmodell och t.ex. 425, 448, 449 514 bland inhouseverken
 
Topp