• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken parfymklocka ogillar vi mest!

KenKun

Patek
2-Faktor
Äsch det var väl den där tråden på Flashback med nån som stred för sin exklusiva Armaniklocka som gjorde det. :D
Kan inte ens titta på en Armani efter det.
Sen skiter jag fullständigt i om ngt är exklusivt eller inte vilket min klocksamling är det yttersta beviset för.


Haha, jag har också läst den där tråden :)
 

SSL

Audemars

Choppe

Rolex
2-Faktor

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_32.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
I mitt fall är det jag som är konstig. Vet inte ens själv varför jag är så bestämd eller tycker som jag tycker.
Gillar flera parfymklockor framförallt en del modeller från Gant men finishen finns inte riktigt där, är någonting som jag köpt själv billigt så uppskattar jag det inte lika mycket och jag är inte lika orolig med det.
Designstöld har jag inget problem med så länge de inte utger sig för att vara samma märke. Ser det mer som en inkörsport till andra klockor men främst om man gillar modellen så mycket så att man vill spara ihop till den riktiga.
Ogillar däremot parfymklockor som marc Jacobs och Michael kors som majoriteten av alla tjejer vill flasha runt med som är guldfärgade och fejkisade osv. De är så fula så jag mår illa men antar att det är för jag ogillar majoriteten av de tjejerna som är ungdomar som bär dem.
 

tissoter

Audemars
I mitt fall är det jag som är konstig. Vet inte ens själv varför jag är så bestämd eller tycker som jag tycker.
Gillar flera parfymklockor framförallt en del modeller från Gant men finishen finns inte riktigt där, är någonting som jag köpt själv billigt så uppskattar jag det inte lika mycket och jag är inte lika orolig med det.
Designstöld har jag inget problem med så länge de inte utger sig för att vara samma märke. Ser det mer som en inkörsport till andra klockor men främst om man gillar modellen så mycket så att man vill spara ihop till den riktiga.
Ogillar däremot parfymklockor som marc Jacobs och Michael kors som majoriteten av alla tjejer vill flasha runt med som är guldfärgade och fejkisade osv. De är så fula så jag mår illa men antar att det är för jag ogillar majoriteten av de tjejerna som är ungdomar som bär dem.

Gant är och förblir alltid ett mycket trevligt klädmärke men inte ett klockmärke. Håller dock helt med om Mk och Mj.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade ju en Mikael Kors som jag köpte i HK för 1400kr 2006 samtidigt som de kom till NK för 4-5000kr.

Tyckte den var helt OK kvalitetsmässigt, skulle tom kunna gå så långt att säga att den var prisvärd för 1400kr. Miyota-kvartskronorafurverk. Sålde den senare till en kompis och då trillade en av indexmarkeringarna loss. :)
 

tissoter

Audemars
Hade ju en Mikael Kors som jag köpte i HK för 1400kr 2006 samtidigt som de kom till NK för 4-5000kr.

Tyckte den var helt OK kvalitetsmässigt, skulle tom kunna gå så långt att säga att den var prisvärd för 1400kr. Miyota-kvartskronorafurverk. Sålde den senare till en kompis och då trillade en av indexmarkeringarna loss. :)
Ganska vanligt på parfymare att indexen och liknande lossnar.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag ogillar främst de som gör rena kopior på andra tänker då främst på Michael Kors m.fl. Sedan tycker jag Diesel m.fl. har något bland de fulaste som skapats i klockväg.

DW tycker jag personligen, som många redan varit inne på, verkligen lyckats med sin grej. Likväl ändå gör en klocka som är stilren, enkel och samtidigt inte kostar skjortan. Kvalite har jag ingen aning om, rent utseendemässigt tycker jag inte de är fula men bär hellre något från Seiko, Citizen. Men även om de till inköp säkerligen inte är dyra tycker jag ändå det är roligt att dess ägare lyckats så bra, inte bara rent ekonomisk (han är väll i detta laget miljonär en jäkla massa ggr om sett till omsättningen) utan också fått många att överväga bära en klocka. Det i sig är glädjande!
 

PCB

Audemars
Usch, ja. Vansinnigt fula. Men hade det stått Hamilton istället för Gant så hade de blivit ofantligt mycket snyggare...


tror nog det ligger lite i detta,
i mitt fall är det iallafall så!
tycker iallafall gant har en vettig design,jämnfört med många andra parfymisar,
hade dom slagit sej ihop med en riktig klocktillverkare och fått det sista i kvaliteskänsla så hade det varit topp!

typ ex. certina ,design by gant
 

tissoter

Audemars
tror nog det ligger lite i detta,
i mitt fall är det iallafall så!
tycker iallafall gant har en vettig design,jämnfört med många andra parfymisar,
hade dom slagit sej ihop med en riktig klocktillverkare och fått det sista i kvaliteskänsla så hade det varit topp!

typ ex. certina ,design by gant

Något i stil med Tag och Ferrari kanske :) Skulle varit något.
 

UNO

Panerai
Jag gillar parfymklockor under rätt omständigheter;

Sommarkväll, uteservering, promenad genom stan, afterwork, Guess eller GUL, snart semester, slappa svala kläder.


Ful plastklocka på tunnhårig fet 35åring i illasittande DRESSMANN kavaj som tar sig själv på stort allvar det det är något annat !
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp