• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken parfymklocka ogillar vi mest!

Babinus

Cartier
Mina Omegor från 60- och 70-talet är parfymklockor i allra högsta grad. De bär jag bara vid tillfällen när det inte är den minsta risk för våld, skit och väta. Särskilt den i guld lär inte tåla mycket. Då är det i allra högsta grad parfymklockor.

Att jag ändå skarpt gillar dem beror väl på att jag tidvis låter mitt pragmatiska jag förlora mot mitt emotionella jag. En rationell människa lär ogilla dem.
 

mackman

Cartier
Adidas och klockor? Nja


adidas.jpg
 

Skeeter

Panerai
Såg på AliExpress att DW finns att köpa som kopior nu, USD 4.50 + USD2.00 i frakt o_O

Egentligen skulle man köpa en , bära den ironiskt, och påpeka vid varje lämpligt tillfälle att "nä det är faktiskt en kopia"
 

don.h

Cartier
Sitter med ett riktigt dilemma. Flickvännen och jag har jubileum nästa månad och jag har tänkt att hon ska få en fin present.
Givetvis så är tanken att hon ska få en klocka eftersom det är på tiden att hon blir klockbärare. Jag vill ge henne ett riktigt ur men hon har kollat på en marc jacobs...
Snygg design lär jag erkänna... så frågan blir om jag ska ge efter eller chansa och hoppas på att en riktig går hem också
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Sitter med ett riktigt dilemma. Flickvännen och jag har jubileum nästa månad och jag har tänkt att hon ska få en fin present.
Givetvis så är tanken att hon ska få en klocka eftersom det är på tiden att hon blir klockbärare. Jag vill ge henne ett riktigt ur men hon har kollat på en marc jacobs...
Snygg design lär jag erkänna... så frågan blir om jag ska ge efter eller chansa och hoppas på att en riktig går hem också

Vad skulle det vara för riktig du köper åt henne?

Av egna erfarenheter så tycker de flesta tjejer att Marc Jacobs/Michael Kors etcetera är exklusivt. Det känns som ett säkert kort om hon nu gillar dessa märke.
 

SSL

Audemars
Sitter med ett riktigt dilemma. Flickvännen och jag har jubileum nästa månad och jag har tänkt att hon ska få en fin present.
Givetvis så är tanken att hon ska få en klocka eftersom det är på tiden att hon blir klockbärare. Jag vill ge henne ett riktigt ur men hon har kollat på en marc jacobs...
Snygg design lär jag erkänna... så frågan blir om jag ska ge efter eller chansa och hoppas på att en riktig går hem också

Var ärlig. Dom tror dom vill ha märkena som dom känner igen från sina smycken och parfymer, och som dom vet att dom kommer få fina kommentarer för av sina friends. Gumman hemma var likadan.
 

Madame

Omega
Sitter med ett riktigt dilemma. Flickvännen och jag har jubileum nästa månad och jag har tänkt att hon ska få en fin present.
Givetvis så är tanken att hon ska få en klocka eftersom det är på tiden att hon blir klockbärare. Jag vill ge henne ett riktigt ur men hon har kollat på en marc jacobs...
Snygg design lär jag erkänna... så frågan blir om jag ska ge efter eller chansa och hoppas på att en riktig går hem också

Om du kör designklocka så kolla Knut Gadd, såg snygg dammodell på Precious mässan.
Eller mer "riktig" klocka så välj Longines:)
 

tomva1

Omega
Sitter med ett riktigt dilemma. Flickvännen och jag har jubileum nästa månad och jag har tänkt att hon ska få en fin present.
Givetvis så är tanken att hon ska få en klocka eftersom det är på tiden att hon blir klockbärare. Jag vill ge henne ett riktigt ur men hon har kollat på en marc jacobs...
Snygg design lär jag erkänna... så frågan blir om jag ska ge efter eller chansa och hoppas på att en riktig går hem också
Hade damen med mig in på bergströms här om dagen och hon fastande för certinas dammoddeller. Ska tilläggas att hon gärna också kikar på Marc Jacobs med liknande. Dock gick dessa hem! Kostar ju en slant givetvis men dom tycks ha ett par schysta alternativ. Ett tips :)
 

don.h

Cartier
Hade damen med mig in på bergströms här om dagen och hon fastande för certinas dammoddeller. Ska tilläggas att hon gärna också kikar på Marc Jacobs med liknande. Dock gick dessa hem! Kostar ju en slant givetvis men dom tycks ha ett par schysta alternativ. Ett tips :)
Fanns en hel del sjyssta, synd bara att så många hade det hemska order "quartz" i beskrivningen :)
 

tomva1

Omega
Fanns en hel del sjyssta, synd bara att så många hade det hemska order "quartz" i beskrivningen :)
Mycket quartz ja, kanske känns lite tråkigt om du nu ska ge henne en rejäl klocka. Dock så ser dom ut att ha en liten serie automatiska damur. Inte sett något jätteutbud men det som finns är imo jäkligt stilrent. Tror nästan jag ska överraska min med någon sådan ;)
 

zeke_varg

Omega
Jag har riktigt svårt för kläder där märken ska framgå tydligt. På mig själv alltså.

Vissa klockor skulle garanterat kunna sälja bättre om de hoppar över o tagga sitt märke så det syns på 100m avstånd. Till och med på KS :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Så länge. det står Rolex på tavlan.........
Och för dom som vågar och vill ge sig iväg utanför den inhägnade Rolex-lekplatsen så finns det flera spännande quartz-klockor att välja på...

Grand Seiko råkar tillverka några schyssta, både till utseendet och framför allt rent tekniskt.

GrandSeikoSBGX061quartz.jpg


Vi har ju även ett litet svenskt företag som tillverkar quartz med militäranknytning...

sjoo-sandstrom-chronolink-2.jpg


@don.h och @tomva1 varför inte överraska käresta med en F.P. Journe?

F-P-Journe-Womens-Watch-Elegante-Quartz-Titanium-Gold-Platinum-aBlogtoWatch-25.jpg


F-P-Journe-Womens-Watch-Elegante-Quartz-Titanium-Gold-Platinum-aBlogtoWatch-34.jpg
 

Bkapten

Omega
Diesel, för att dom är så hiskeligt fula.
Men Calvin Klein kvalar in där också för de marknadsför sig som Swiss Made, men ETA-verken som sitter i dom är sämre än Miyotaverken i till exempel DW.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ren nyfikenhet @n155e lite info om fp journe dinkan? Väldigt elegant faktiskt :) råkar det vara din till och med?
Ha, ha, I wish. Dom börjar runt 100k och går uppåt. Batteritiden uppskattas till 8-10 med daglig användning. 34x35mm. Oerhört vackra skapelser. Tävlar med JLCs Rendezvous om snyggaste "damklockan" som jag kanske skulle kunna bära.

Har kan du läsa mer:
http://www.ablogtowatch.com/f-p-journe-elegante-ladies-watch/
https://www.hodinkee.com/blog/with-f-p-journe-on-the-new-womens-line-elegante
 

Nero13

Panerai
Jag tycker police är dom vidrigaste parfymklockorna finns nog inte en ända som jag tycker är ens i närhetan av att se bra ut...
 

CyberAndre

Cartier
Då är väl jag pinsam i sammanhanget.
Har en Armaniklocka så är sjukt läcker och liksom till skillnad mot många andra klockor också visar tiden rätt hela tiden.
Är väldigt kluven i frågan här. Hade samma design burit ett annat märke och funktion så hade den respekterats i klockkretsar. Tror jag. Vet inte. Upplys mig!
Man undrar om det är hjärntvätt/grupptryck/belive inthe right thing-type of phenomena eller om det är på förekommen anledning dessa klockor blir dissade.
Jag vet ingenting. Tur det.

Diesel för att de är så jävla fula!
Armani för att folk på fullaste allvar tror de köpt nåt exklusivt.
 

CyberAndre

Cartier
Gant. Alla bär skiten, verkar trendigt, folk tycker de är "dyra och exklusiva".
I Sverige, ja då det inte är en klockkultur här. "Vi" som "vet" nåt är en exklusiv marginaliserad geek-grupp här, tror jag nog, i alla fall om man jämför internationellt.
Vi har ingen historia av klockor och pennor som prestige i Sverige, så folk fattar inte, generellt. Men vad är det som de skall förstå? Man vill köpa nåt fint. Inget vet nåt annat.
Skulle kunna diskutera detta mycket. Jag känner ju att jag har en dyr penna och klocka. Bara jag vet. Det är inte ens inom fattning där jag jobbar. DET utmanar också mig till att bestämma mig för som vad är viktigt i mitt val av såväl klocka och penna, faktiskt.
 
Senast ändrad:
Topp