• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken rolex bör man börja med..

SSL

Audemars
Explorer 1 säger jag. 36mm.

image.jpg
 

nikovic

Breitling
Är på samma spår.. Sugen på mitt första riktiga klock-köp.
Känns som att jag har läst igenom 50% av forumet och hittills tilltalar en Rolex DJ 1601 mig mest. Helst gulguld/stål.

Edit: Mitt första inlägg förövrigt. Halloj! :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tror att alla moderna sportrollar funkar fint! Äldre/vintage är ju lite snårigt så det kanske bör väntas med. Själv gick jag på SubC. Det naturliga hade ju varit en svart, så jag tog en grön (bara döda fiskar...).

image.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Explorer 1 ! Svaret på allt instegs i Rolex världen är Explorer 1 !
image.jpg

Edit: Min första var en Datejust med vitguldskant (16234) som jag fortfarande ångrar att jag flippade.
Har lärt mig av skadan, numera flippas ingenting !
Bra Rolex. Men jag skulle inte kalla en 1016 en "bra instegsrolex" då det är en vintagemodell som kräver en hel del kunskap och jagande för att få tag i et bra ex. En 14270 eller 114270 är bättre då de är nyare med annan tavla, verk och länk.

Edit: till TS, börja med den du för tillfället gillar bäst och gå sen vidare därifrån. :)
 

WatchIT

Panerai
Det finns bara ett svar och det är att du ska välja den DU gillar och ingenting annat! Varför vill du ha just Rolex? Är det för att det är en Rolex eller är det din drömklocka?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bra Rolex. Men jag skulle inte kalla en 1016 en "bra instegsrolex" då det är en vintagemodell som kräver en hel del kunskap och jagande för att få tag i et bra ex. En 14270 eller 114270 är bättre då de är nyare med annan tavla, verk och länk.

Edit: till TS, börja med den du för tillfället gillar bäst och gå sen vidare därifrån. :)
Jag hastade på som vanligt haha, ja det var 14270 eller 114270 jag avsåg som instegsRolex !
 

Dr.Rolex

Omega
image.jpg


Köpte denna tidigt 2015. Väldigt nöjd med den. Troligtvis kommer den bli en keeper. Men jag kan inte påstå att den gör att man sitter säker i båten. Vill just nu ha en Deepsea, en DJII Blue stick fluted samt en PAM111....
 

nikovic

Breitling
Måste säga att efter att ha läst @garfield 's recension om hans 116610LV aka Hulken så försvann lusten efter en DJ och alla andra Rollar.. Jag ska äga den någon gång :rolleyes: Kanske ett litet undantag för Rolex Daytona 116520 som jag anser är min absoluta drömklocka, blir nog en OWG med den runt handleden. :pompus:
 
Topp