• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken rolex bör man börja med..

Jonaz

Rolex
image.jpeg

Min första.
 

Genta

Cartier
Är ännu en som började med GMT 16710. Hittade ett ex med alla inlägg (pepsi, burgundy och svart). Motiverade köpet med att jag behövde GMT-funktionen (nja..) och att den verkade hålla värdet. Den fick gå efter att jag också köpt en Sea-Dweller och de blev för lika.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Den du gillar bäst såklart.
Min första var en 114060, helt fantastisk klocka och tanken var att den skulle bli keeper. Sen fick jag för mig att jag skulle sälja den och prova mig fram i klockträsket innan jag bestämmer mig för vad jag köper nästa år (tanken är en 30-års present till mig själv^^)
Nu sitter jag med en DJ från 80-talet och trivs bra med storleken och datumet.
Köp den som tilltalar dig nu, tänk inte för mycket på om det skall bli en "värdig" keeper eller inte, suget efter att prova annat kommer förmodligen krypa sig på såhär tidigt i klockintresset. Förhoppningsvis så avtar det suget senare och man kan då börja köpa de modeller man trivs bäst med, så går mina tankar just nu iallafall =)
 

Forsen

Breitling
Explorer 2? Dock så verkar dom klivit upp i pris den senaste tiden.
Explorer 2 är riktigt snygg! Förövrigt känns det som att majoriteten av alla rolex har klättrat upp i pris? Har suttit och kollat sålda på bland annat uretvintage sen en tid tillbaka och alla nya som läggs upp där ligger "några" tusen högre om man jämför.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
DJ är riktigt trevliga och finns ju i 1000 kombinationer. Var min första, flippad efter ca 8 månader. Men det kommer lätt bli en DJ igen. Nu var dock suget på annat för stort
 
Topp