• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Rolexmodell är detta?

Sten

Cartier
Hittade denna för 350€. Säljaren skriver att den är äkta och såld 1988, men ingen vidare information. Någon som har en aning vilken modell det är frågan om? KAN den vara äkta?? I så fall är det ju bara att köpa bort...

Tacksam för hjälp!
:
cfPSfAV.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad tror du själv? En fungerande äkta Rolex för 350 Euro? Klockan på bilden kanske är äkta, men är det den du får om du skickar iväg pengarna? Och är det ägaren själv som säljer?

Det är en referens 1002 på bilden. Billigaste 1002an på chrono24 kostar drygt 12 tkr.
 

Sten

Cartier
Vad tror du själv? En fungerande äkta Rolex för 350 Euro? Klockan på bilden kanske är äkta, men är det den du får om du skickar iväg pengarna? Och är det ägaren själv som säljer?

Det är en referens 1002 på bilden. Billigaste 1002an på chrono24 kostar drygt 12 tkr.

Ja, du det är det som är frågan. Killen i fråga vet kanske helt enkelt inte dess värde. Klockan finns 270km bort...kanske värt att åka iväg en sväng...o_O
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja, du det är det som är frågan. Killen i fråga vet kanske helt enkelt inte dess värde. Klockan finns 270km bort...kanske värt att åka iväg en sväng...o_O
Kanske. Be honom ta en bild på klockan inställd på en tidpunkt du väljer, då vet du att han har klockan i sin ägo. Det är en bra början.

Visst finns det folk som inte vet vad de har, men om han (antar jag) annonserar på nätet så kanske han kan googla också... 54 mil t o r är långt, men jag har hört att det fortfarande går att göra fynd...
 

Sten

Cartier
Kanske. Be honom ta en bild på klockan inställd på en tidpunkt du väljer, då vet du att han har klockan i sin ägo. Det är en bra början.

Visst finns det folk som inte vet vad de har, men om han (antar jag) annonserar på nätet så kanske han kan googla också... 54 mil t o r är långt, men jag har hört att det fortfarande går att göra fynd...


Vi ska se om han överhuvudtaget svara på mitt första mail! Det vore i alla fall roligt om man kunde göra fynd idag...
 

ErikGBG

Audemars
Kanske på en fin heuer eller liknande, men de absolut flesta känner till varumärket rolex och klarar av att söka på gloogle efter priser tyvärr:)
 

Emil

Cartier
vet pajsaren inte var det är för modell han skall till att sälja?
-ring inte, mejla inte, smsa inte, gör inte affärer med lallare.
 
Topp