• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken "rolig" extraklocka runt 3000?

marlun

Rolex
Seiko Sarb035
image.jpeg

(Bilden är tagen från internet)
 

HWS

Breitling
Det finns många snygga, men tre stycken som jag tycker väldigt bra om än så länge:
Orient Star Open Heart-Modern? Finns även blått.

11.jpg

Verkar tyvärr vara lite dyr (dubbelt upp mot mina 3000 är det jag har hittat).

För kul och udda med mekaniskt urverk skulle jag säga Swatch Sistem 51
Swatch sistem kanske? Finns ju i en del utföranden och kostar under 1500 kr. Länk: http://shop.swatch.com/sv_se/klockor/originals/sistem-51-c238.html
group-swatch-sistem51-2.jpg

Rolig design verkar ha en lite rolig historia, men lite tråkigt med plastarmband.

Vänta in dessa. Priset ligger nog initialt något högt men det lär lösa sig snart.
Bulova Curv
bulova_curve_hero.jpg

Mer sticka ut per krona kommer du inte finna.
Riktigt snygg och speciellt, men verkar kosta 8000 initialt.

Jag har bestämt mig för att skaffa en klocka med något annat än länk, eftersom det är det jag har nu.

Men om jag tolkar er rätt så verkar Bulova och Orient vara bra märken att titta på i den prisklassen?
 

Buckshot

Panerai
Det finns många snygga, men tre stycken som jag tycker väldigt bra om än så länge:


Verkar tyvärr vara lite dyr (dubbelt upp mot mina 3000 är det jag har hittat).




Rolig design verkar ha en lite rolig historia, men lite tråkigt med plastarmband.


Riktigt snygg och speciellt, men verkar kosta 8000 initialt.

Jag har bestämt mig för att skaffa en klocka med något annat än länk, eftersom det är det jag har nu.

Men om jag tolkar er rätt så verkar Bulova och Orient vara bra märken att titta på i den prisklassen?
Orient är väldigt prisvärda när det gäller automatiska ur.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Det finns många snygga, men tre stycken som jag tycker väldigt bra om än så länge:
Verkar tyvärr vara lite dyr (dubbelt upp mot mina 3000 är det jag har hittat).
CreationWatches har den i blått med stållänk för 2800:- ex moms (verkar dock vara slut för tillfället). Skywatches ligger på ungefär detsamma för den blåa men verkar vara slut där med.

Seriouswatches har den för 4400:- inom EU.
 

HWS

Breitling
Nu hittade jag två Victorinox där jag gillar designen, men de är batteridrivna:
2706_image.jpg


51FYD3E6tOL.jpg


Speciellt den sista tycker jag om. Den är kanske inte så speciell till designen, men färgen tillsammans med metallen gillar jag.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det finns många snygga, men tre stycken som jag tycker väldigt bra om än så länge:


Verkar tyvärr vara lite dyr (dubbelt upp mot mina 3000 är det jag har hittat).




Rolig design verkar ha en lite rolig historia, men lite tråkigt med plastarmband.


Riktigt snygg och speciellt, men verkar kosta 8000 initialt.

Jag har bestämt mig för att skaffa en klocka med något annat än länk, eftersom det är det jag har nu.

Men om jag tolkar er rätt så verkar Bulova och Orient vara bra märken att titta på i den prisklassen?
Jag skulle lägga till Seiko och Citizen på listan.
Bulovan släpps med ett riktpris på $599 har jag för mig.
Förmodligen kommer det kapas en del rätt snabbt utomlands. Brukar vara så.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Hej,

Jag har en väldigt dressad "finklocka" på länk som jag just nu har varje dag.

Jag har börjat fundera på om man skulle skaffa en lite roligare extraklocka med en mindre budget. Hur en rolig klocka ser ut är förstås olika för olika personer, men jag tar gärna emot förslag på lite roligare, men ändå inte helt crazy, klockor. Jag började titta lite på Invicta, eftersom de har rätt speciella modeller, men om man tittar här inne så verkar det vara "fel" märke. Jag skaffar helst en klocka med mekaniskt urverk.

Det jag letar efter är alltså en prisvärd klocka med annorlunda design eller någon rolig design.

Exempel på klockor jag har tittat på:

http://stjarnurmakarna.se/resources...cle/image1/decagon-blacktorekov-navy_1826.jpg

http://www.uret.se/invicta-skeletts...Prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=Prisjakt
Jag är tveksam till så kallade extraklockor om det är så att du äger en väsentligen dyrare klocka. Om så är fallet är det bättre att spara ett tag till och köpa något trevligt som kompletterar din nuvarande klocka i en högre prisnivå. Är det så att din nuvarande klocka ligger i samma eller likvärdig prisnivå (3k) och du inte har möjlighet att öka så är det väl en helt ok tanke att komplettera på samma nivå. Det finns då många bra tips i tråden. Poängen är att man lätt blir besviken på väsentligen billigare extraklockor. Upp med en bild på din nuvarande klocka.
 
Senast ändrad:

HWS

Breitling
Jag är tveksam till så kallade extraklockor om det är så att du äger en väsentligen dyrare klocka. Om så är fallet är det bättre att spara ett tag till och köpa något trevligt som kompletterar din nuvarande klocka i en högre prisnivå. Är det så att din nuvarande klocka ligger i samma eller likvärdig prisnivå (3k) och du inte har möjlighet att öka så är det väl en helt ok tanke att komplettera på samma nivå och då finns många bra tips i tråden. Poängen är att man lätt blir besviken på väsentligen billigare extraklockor. Upp med en bild på din nuvarande klocka.
Den är inte speciellt mycket dyrare (billig jämfört med vad folk här inne lägger på klockor), men det är en examenspresent, och jag skulle vilja ha något lite billigare komplement som man inte behöver vara lika rädd om.

Men egentligen kanske man skulle satsa på batteri istället för mekaniskt, för att slippa serva "extraklockan".
 

Sir_F

Omega
Har ingen förslagit en Vostok Amphibia/Komandirskie?
En billig, stryktålig rysk metallklump som finns i en uppsjö olika varianter.
IMG_20160213_105653.jpg

Pimpar en gammal bild på min för tydlighetens skull.
 
Topp