Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

vilken Seiko ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Doncorleone, 9 november 2013.

1. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Hej alla!

Alex heter jag och är ny här på forumet.

Jag har bestämt mig för att köpa en klocka till mig själv i födelsedags present och har stirrat på en Seiko compass gadget (Atlas/Landshark). Men..idag var jag på klockmaster och fick kika på en Seiko SUMO. Fantastisk pjäs som säljaren bara talade gott om.

Nu till min fråga. Är det värt att lägga dubbelt så mycket pengar på en Sumo?

Mvh

2. JayJay

JayJay Biskop

Ja det är definitivt värt det. Däremot kan du förmodligen spara ganska många kronor genom att köpa den online istället. Vad fick du för pris i butik?

3. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

4. JayJay

JayJay Biskop

5. John R

John R Präst

Absolut!

Kör sumo det är en trevlig klocka. De dyker upp här ibland på K6S eller så slår du till som JayJay säger på en online site! Creation Watches kan jag rekommendera.

Värt att tänka på om man är känslig för smalare luggar så bär den 20mm till en ganska stor klocka men jag tycker det funkar kanon. Skaffa ett MM300 rubber strap så är du hemma!'

Min gama på MMGummi!

Lycka till!

/John R

6. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Sumon är grym!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Sumon är ju känd för att vara den bästa dykarklockan man kan köpa för under 5000kr, så köp säger jag. Har haft min i två pr och gillar den fortfarande.

Originallänken är inte min favvo, men det finns massvis med andra länkar och gummin man kan köpa till den.

8. Emil

Emil Borgare

sumon är klart värd sitt pris, det är känsla i den pjäsen!

9. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    [quote="JayJay, post: 258659, member: 1Sumon.a det är definitivt värt det. Däremot kan du förmodligen spara ganska många kronor genom att köpa den online istället. Vad fick du för pris i butik?[/quote]

Den klockaffären vill ha 5998 SEK för Sumon. På tradera går dn för 3998 "köp nu".

Mvh

10. JayJay

JayJay Biskop

Den klockaffären vill ha 5998 SEK för Sumon. På tradera går dn för 3998 "köp nu".

Mvh[/quote]
    Då hade jag kört online. Tänk på att du kan åka på moms från tradera återförsäljaren. Köp från http://www.higuchi-inc.com/index-e.html då hamnar du på 4000:- inkl moms, frakt och tullavgift.

11. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Tack för era åsikter och alla länkar!

Blir förmodligen ett köp via en hemsida då prisskillnaden inte går att förbise. Finns det något negativt med att beställa från Japan än att köpa på tex. Klockmaster?

12. JayJay

JayJay Biskop

Nej. Eftersom Klockmaster är AD så är de skyldiga att hjälpa dig vid ett eventuellt garantiärende alldeles oavsett om det är dom som sålt klockan eller inte.

13. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Tack JayJay!

En fråga. Talade precis med en svensk hemsida som säljer bla. Seiko. De menar att Prospex serien egentligen är likadana klockor som Seikos övriga klockor i "bottenskiktet". Skitsnack eller sant?

14. Lico

Lico Torpare

Från:
    Jakobsberg, Sweden
    En lite stilrenare model enligt mig är seiko sarb, dock lite klurigare att få tag på. Lycka till! :D

15. Lico

Lico Torpare

Från:
    Jakobsberg, Sweden
  16. Dennis Johansson

Dennis Johansson Bonde

Mvh[/quote]

Och här i Japan kostar dom 2700...:D

Sten gillar detta.
  17. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder

Och här i Japan kostar dom 2700...:D[/quote]

Orättvist ;)

18. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Provade du att pruta?

19. Dennis Johansson

Dennis Johansson Bonde

2700 är oprutat...

20. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Hade in

Hade inte stålarna vid det tillfället men han sa det att det inte är omöjligt att gå ner i pris. Med det sagt misstänker jag att det kan röra sig om en femhundring.

21. carlanton

carlanton Biskop

Om det i slutändan skiljer sig en tusenlapp eller mindre mellan Klockmaster och Japansk import hade jag helt klart valt det förstnämnda. Klockmaster är riktigt, riktigt bra. De kan sina grejer och ger alltid bra service. Har vid flera tillfällen fått småsaker fixade gratis trots att inte köpt något stort där.

Support your local dealer!

JayJay gillar detta.
  22. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder

23. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Inte sant, nej. Prospex har som namnet antyder pro specifikationer vilket alltid innebär bättre urverk, bättre länkar och bättre finish än bottensegmentet. SBDX001 tillhör prospex och listar 23000kr i Sverige. Vore direkt kocko att jämföra den med skx-linjen eller en Seiko 5 för en tusenlapp.

24. Dennis Johansson

Dennis Johansson Bonde

Japp, och SBDB001 (600m Springdrive), vet inte vad den kostar i Sverige men säker 40-50000?

yonsson gillar detta.
  25. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Jag tror att försäljaren blev lite irriterad då jag avbeställde en order..;)

Mårtenssons ur Brookfield