• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kan inte förklara varför, men ja ghar fastnat för Sinn något otroligt de senaste dagarna.
Att hitta en begagnad verkar vara i det närmaste omöjligt och när dom väl kommer ut säljs dom i princip i samma sekund. Sitter nu på deras hemsida och konfigurear olika klockor med olika armband.

Återkommer inom kort med lite bilder. :D

Någon här som har en Sinn som kan berätta lite om hur det fungerar när man beställer?
Jag antar att det är bäst att köpa direkt från deras officiella hemsida, eller går det att köpa lika billigt i Sverige?
 

Daruvar

Cartier
Jag har tänkt det samma i någon vecka nu, inte många begagnade ute och bara en AD i Sverige vad jag har fått för mig. Sjukt snygga klockor i en bra prisklass! Kul tråd!
 
EZM 3

p1010205u.jpg


sinnezm3bracelet_1627_general.jpg

Dykarklocka som dessutom klarar kraftfulla magnetfält.
Skulle vara mycket användbar i min profession där jag stundtals vistas bland kraftfulla magnetfält.
Sen att klockan vore skitsnygg med såväl läder som stål-länk gör ju att man kan variera.
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Vilken Sinn gillar ni bäst?

Sinn är ett riktigt härligt märke med många fina prisvärda modeller. Vissa kallar dom 'over engineered' men det är ju det goa.. :) Förutom de ovan gillar jag mest deras flygarur, särskilt kronograferna. Många andra modeller är alldeles för stora tyvärr.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Perfekt pris för begagnade beaters!
Bild på en som varit min "några" gånger. En av de billigare.
/ Jens
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356191155.033250.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356191155.033250.jpg
    32.7 KB · Visningar: 1,353
  • ImageUploadedByTapatalk1356191205.979227.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356191205.979227.jpg
    49.6 KB · Visningar: 1,322

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det dyker upp en hel del beggade Sinn på TZUK. Kolla ebay.de också, för där kommer de upp ganska ofta.

Jag har aldrig ägt en Sinn, men har klämt på 556 och UX.
556an är tyvärr lite för liten för mig.
UXen, tycker jag är riktigt cool. Gillar utseendet skarpt och även det faktum att man kan se urtavlan bra i alla vinklar. Självklart gillar jag även att den klarar 5000 meter. Det är en av de väldigt få batteridrivna klockor jag skulle kunna tänka mig.

sinnux.jpg

sinn-023.jpg
 

Maro

Audemars
Jensab skrev:
Perfekt pris för begagnade beaters!
Bild på en som varit min "några" gånger. En av de billigare.
/ Jens

Ja denna gillar jag också, andra gången för min del på just denna!! Hehe

Söker även efter en U1a som jag tycker ser jädrans tuff ut..

Men håller med några av er andra UX ser sjuk läcker ut!
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Jag kör tyskt:)
Har en 556 och en ux, dessvärre har min ux varit inne på reparation men är lovad leverans första veckan i Januari. Perfekt kombination då 556 passar perfekt på jobbet och ux:en på fritiden.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356209754.139628.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356209754.139628.jpg
    39.9 KB · Visningar: 944

carlanton

Audemars
EZM 1 är bäst, så är det bara.

474092d1310955374-fsot-sinn-ezm1-le-5948863932_086ed6f131_z.jpg

Synd bara att den är helt omöjlig att få tag på. Annars är EZM 3 också grym, kommer helt klart att köpa när den dyker upp till ett bra pris.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vilken Sinn gillar ni bäst?

103 i olika former är bäst. Helst manuell med endast datum och plexi.
 
  • Like
Reactions: Ako

Pope

Cartier
Hmmm....:bored:

Sticker ut min gamla (men rätt så snygga) haka här och säger att Sinn är ett sjukt över-hypat märke bland oss klock-fjantar.
Har verkligen försökt förstå vad jag ska gilla med Sinn.

Det vanliga pladdret är ju ' Får inget bättre under 20', 'Otroligt egen design (jaha), etc etc etc..

I mina gamla (men sjukt snygga) ögon är det klumpigt, plottrigt, kantigt, och 'over-tech'.

Får erkänna att jag aldrig klämt på nån men sett alla bilder som finns.

Ingen charm som tilltalar mig.

Fram med tjäran....:D
 

F-L-P

Panerai
Hmmm....:bored:

Sticker ut min gamla (men rätt så snygga) haka här och säger att Sinn är ett sjukt över-hypat märke bland oss klock-fjantar.
Har verkligen försökt förstå vad jag ska gilla med Sinn.

Det vanliga pladdret är ju ' Får inget bättre under 20', 'Otroligt egen design (jaha), etc etc etc..

I mina gamla (men sjukt snygga) ögon är det klumpigt, plottrigt, kantigt, och 'over-tech'.

Får erkänna att jag aldrig klämt på nån men sett alla bilder som finns.

Ingen charm som tilltalar mig.

Fram med tjäran....:D

Någon som gör något unikt, innovativt, mycket med helt nyskapande design till ett rimligt pris.
Nej. förstår inte heller poängen med dom. Mer sub kloner åt folket!

(skämt å sido. lite synd att de inte gör egna verk men annars sjukt grymma, vissa tavlor tycker jag kan bli lite "platta" men annars ligger de högt på min lista)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp