• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
104 st sa.
Index eller siffror?
image.jpeg

image.jpeg

Vilken föredrar ni? :nailbiting:

(Bilder från nätet)
Föredrar de enkla indexen, men arabiskt är ju väldigt flygigt. Trevlig modell!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hur mycket kostar en tegimenterad länk till en U1? Någon som vet? Är det värt den extra kostnaden? Ser man någon skillnad på en tegimenterad och en vanlig?
 
Hur mycket kostar en tegimenterad länk till en U1? Någon som vet? Är det värt den extra kostnaden? Ser man någon skillnad på en tegimenterad och en vanlig?
Den tegimenterade är väldigt trevlig. I princip omöjlig att repa och väldigt behaglig. Mindre kladdig när det blir varmt upplever jag det som. Kolla pris på deras hemsida.
 

Snipanbeda

Breitling
Det är alltid roligt att lyssna på de olika klockmärkenas historier. Sinn med sitt ubåtsstål. Själv har jag två Sinn som kompletterar varandra
Sinn 757
Sinn UX
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Har tittat lite på Sinn och försökt läsa på.
Jag säger 6052 även om jag inte sett det live. 556i ser också trevlig ut om man vill ha en mer clean look.
 

Patrik72

Cartier
Jag är tokförälskad i min U1 SDR. Vi har haft mycket kul ihop, mest fisketurer men en del annat också.:)

Problemet jag nu upplever är att min handled börjar bli för liten. (långtidssjuk, förlorar vikt och muskelmassa). Inget som smittar andra iaf för att tänka positivt.
Vad göra? Skänka klockan till någon släkting som inte uppskattar klockor på samma sätt som vi gör, eller skall man sälja den här på forumet? (Lägga sedan dessa slantar på en mindre klocka).
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag är tokförälskad i min U1 SDR. Vi har haft mycket kul ihop, mest fisketurer men en del annat också.:)

Problemet jag nu upplever är att min handled börjar bli för liten. (långtidssjuk, förlorar vikt och muskelmassa). Inget som smittar andra iaf för att tänka positivt.
Vad göra? Skänka klockan till någon släkting som inte uppskattar klockor på samma sätt som vi gör, eller skall man sälja den här på forumet? (Lägga sedan dessa slantar på en mindre klocka).
Om du nu absolut inte kan ha den kvar så föreslår jag att du säljer den och köper en Sinn 103, 556 eller liknande. Du ska i vart fall inte vara Sinnlös! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är tokförälskad i min U1 SDR. Vi har haft mycket kul ihop, mest fisketurer men en del annat också.:)

Problemet jag nu upplever är att min handled börjar bli för liten. (långtidssjuk, förlorar vikt och muskelmassa). Inget som smittar andra iaf för att tänka positivt.
Vad göra? Skänka klockan till någon släkting som inte uppskattar klockor på samma sätt som vi gör, eller skall man sälja den här på forumet? (Lägga sedan dessa slantar på en mindre klocka).

Det var väldigt tråkigt att läsa och jag hoppas verkligen att du tillfrisknar så snart som möjligt. Jag har också tappat i handled med i och med att måttet lug-till-lugg är så pass litet tycker jag att det ändå fungerar.

Annars tycker jag att du ska fundera på en Ezm3 som alternativ. Klarar samma påfrestningar som U1 men 41mm och lägre höjd. Då har du fortfarande en kompetent kompanjon att ta med på fisketurerna. Krya på dig.
 

Patrik72

Cartier
Om du nu absolut inte kan ha den kvar så föreslår jag att du säljer den och köper en Sinn 103, 556 eller liknande. Du ska i vart fall inte vara Sinnlös! :)

Det var väldigt tråkigt att läsa och jag hoppas verkligen att du tillfrisknar så snart som möjligt. Jag har också tappat i handled med i och med att måttet lug-till-lugg är så pass litet tycker jag att det ändå fungerar.

Annars tycker jag att du ska fundera på en Ezm3 som alternativ. Klarar samma påfrestningar som U1 men 41mm och lägre höjd. Då har du fortfarande en kompetent kompanjon att ta med på fisketurerna. Krya på dig.

Tackar för svaren med tanke på vad som pågår just nu i Stockholm. Det är inte brått med svar/råd, det finns viktigare saker just nu. :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp