• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken ska få leva utan bubbla?

vilken ska få leva utan bubbla?

  • 1680

    Röster: 20 76.9%
  • 1675

    Röster: 6 23.1%

  • Totala väljare
    26

ErikGBG

Audemars
DSC_0054.JPG

There can be only one!!!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den det lösa glaset passar på. Eller har du fler? :)

Personligen tycker jag bubblan hör hemma på bägge modellerna.
 

ErikGBG

Audemars
Den passar till suben, men bestämmer jag mig för den andra är.de ju bara att sälja och köpa eller byta :)
 

Wettex

Cartier
Tycker också du ska behålla på båda då jag är bubblaförespråkare... Som kanske även syns på min avatar ;). SD:n är den som skalla vara utan. Men om du måste testa så tycker jag ta bort på GMT:n
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Egentligen ingen av dem, men 1680 har mer tool karaktär så det får i s f bli den...
 

Sond

Patek
Rent allmänt lite tveksam till dessa operationer. Står inte i linje med vetenskap och beprövad erfarenhet! Men om patienten nu propsar så testa på 1680.
 

McGyver

Rolex
Vi pratar om ett glas på en klocka - en slitdel som går att byta på 5min för en liten kostnad - poppa bort bubblan om du känner för det!
 

Whedda

Rolex
Jag tycker det är schyst med dome och datum oavsett. Rent tekniskt så har ju faktiskt GMT:n varit tillgänglig med ett tropic 38 vilket kanske gör det mer korrekt men Jag tycker att ett högre superdome gör sig nästan ännu bättre på suben. Med viss risk att det blir en "nästan Dweller"...

Tror det blir schyst oavsett och tycker det är helt rätt att testa dome på en av dem då det alltid går att montera tillbaka.
 

_jonte

Patek
Vilken som tycker jag. Men om glaset bara passar s680 så testa på den. Går väl lätt att byta åt båda håll gissar jag.
Dock är ju båda snyggast med bubblan på.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Borde gå bra på vilken som av dem, men har du bubbelfritt glas till suben så byt på den :)
 

ErikGBG

Audemars
Ok, var där förra året och ville byta på en 16610 till glas utan bubbla....höll på att åka ut med huvudet före... Inte riktigt kanske men om blickar kunde döda så...
Asså, tråkigt! Tycker jag är.en självklar service och skulle dom visa sig så skitnödiga tar jag min klocka någon annanstans.
 

Whedda

Rolex
Ok, var där förra året och ville byta på en 16610 till glas utan bubbla....höll på att åka ut med huvudet före... Inte riktigt kanske men om blickar kunde döda så...

Är du säker på att det fungerar likadant med Safirglasmodellerna...Jag tror det är lättare att montera olika plexiglas på de gamla modellerna även om jag är långt ifrån säker på att de gör det.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ok, var där förra året och ville byta på en 16610 till glas utan bubbla....höll på att åka ut med huvudet före... Inte riktigt kanske men om blickar kunde döda så...

Har nyligen varit där och frågat om det går att byta till 114060-glaset i min 116610. Efter att han gått och kollat med urmakaren fick jag svaret att det tyvärr inte går. Om det sedan "inte går" eller om det är något som de "inte gör" vet jag såklart inte. Men det hela var väldigt artigt och trevligt. Upplevde inte alls att det blev dålig stämning eller liknande. Tvärtom så sa han att han förstod frågan och att det tydligen är många som inte kommer överens med bubblan. Tror personligen att de skulle sälja fler rolex om den fanns utan bubbla...
 
Topp