Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken Speedmaster Broad Arrow gäller?

Diskussion i 'Diskussion' startad av OBRKV, 3 december 2013.

1. OBRKV
    Trådstartare

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Av alla Speedmaster-modeller har jag nog fastnat mest för Broad Arrow, men vet knappt något om dem.
    Någon här kanske kan lära mig (och andra) om den, vilken ref är det som "gäller" etc. GMT-varianten är inte intressant..
    (bilden, ett resultat av en google-säkning)[​IMG]

2. Johan M

Johan M Borgare

Vad är viktigt för dig? Färg på urtavla och visare? Datum? Manuellt eller automatiskt uppdrag?

3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Va faan sålde jag min för :-(

4. Johan M

Johan M Borgare

5. OBRKV
    Trådstartare

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Sorry, var kanske lite oklar.
    Kollade runt lite nu och ser en ref. 3594.50 som verkar vara re-issue av den första Speedyn(?). Den gillar jag skarp; svart tavla, stålbezel.
    Förr var datum inget behov men numera har jag börjat vänja mig vid det. Men det är faktiskt inte helt viktigt. Just Speedmaster kanske är snyggare utan datum.

Vissa klockor är ju dyrare att serva än andra, så någon modell som inte är superdyr att serva är väl kanske att föredra! :rolleyes:

Mårtenssons ur Brookfield