• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Submariner till denna mögel-tabla?

Totte

Panerai
Hittade denna tavlan bland mitt klockbråte! Älskar den! Nu måste jag "bara" hitta en Sub att sätta den på ;-) någon som har järnkoll på vilken/vilka referenser den passar till?
Tack på förhand Watchlovers!
image.jpg
image.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
1680 top hat plexi vs 16800 safir och utifrån detta blir mitt svar att jag tror att det inte funkar (men kan ha fel). Dvs 1680 vintage vs 16800 modern.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Härlig tavla, visste jag inte bättre kunde man tro att imploderat Tritium från index sprinklat över tavlan och skapat lite star dust känsla :)

Du får lista ut om fötterna passar ett 3035 verk eller 3135....så har du svaret!
 

poormans

Rolex
allt går bara man vill men tavelpelarna stämmer inte till cal 15xx så ska den i en 1680 lär det bli avbitartång och dubbelhäftande tejp på verkplattan

inget jag skulle rekommendera att trycka i ens en risig 1680

bättre att köra den i en sleten 16800 istället, mindre mek/huvudvärk och bättre pris

cheers
christian
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Två liknande vattenskadade 16800. En med festligt Tiffany-tryck. Vet i ärlighetens namn inte om någon betalar extra för detta men det ser ju halvkul ut. Iaf lite annorlunda. :)

Blir kul att se den om du en klocka att peta in den i. Skön färg på indexen.

image.jpg

image.jpg
 

Portofino

Panerai
Två liknande vattenskadade 16800. En med festligt Tiffany-tryck. Vet i ärlighetens namn inte om någon betalar extra för detta men det ser ju halvkul ut. Iaf lite annorlunda. :)

Blir kul att se den om du en klocka att peta in den i. Skön färg på indexen.

image.jpg

image.jpg
Jäkla skön patina!
 
Topp