• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Superocean-variant ska jag välja?

A_man

Omega
Jag har kommit så långt i min process att jag har bestämt mig för att köpa en Breitling Superocean Heritage (ej Chronograph). Men jag lyckas inte för allt i världen bestämma vilken modell jag ska välja och det går bara runt och runt. Det är helt enkelt något fel på min process.... :banghead:

Jag har försökt avgöra problemet genom att blanda in rationella faktorer som andrahandsvärde, tillgänglighet och materialvärde etcetera men det hjälper inte... :bawling:

Jag var ursprungligen inne på stålband med blå urtavla och ring som bryter av lite snyggt
breitling-A1732016_C734_144A.jpg


Men så fastnade jag för varianten med viturtavla, som också är snygg
breitling-A1732016-G642-152A.jpg

men om man ändå ska ha en vit urtavla så blir det lika snyggt med svart ring
breitling-superocean-heritage-A17320-178.jpg

Det är dock väldigt tjusigt att ha en klocka med lite finare material än enbart stål, i synnerhet när det är så diskret guld. Dock är det lite minus med svarturtavla, så totalen blir jämn mot de övriga.
breitling-U1732012-B868-152A.jpg

Det kan ju var väldigt roligt att ha en variant som inte saluförs av gråhandlarna eller som i alla fall är lite svårare att hitta via gråhandeln och på så sätt få mer valuta/exklusivitet för pengarna (då jag troligen köper via en AD) och lyckades designa den här via Breitlings websida som jag tycker är väldigt snygg.

12.jpg


Men, nu är ju det ett läderarmband, vilket jag inbillar mig inte håller lika bra som en stållänk. Även om kombinationen rött krokodilskinn och roséguld är väldigt snyggt i mina ögon är jag tveksam till hur väl det passar med min arbetsklädsel som är mörk kostym/ljus skjorta ==> så tillbaka till stållänk och blå ring & urtavla. Denna iterativa process har pågått en längre tid.:arghh:

Hjälp mig att välja, antingen genom att ger feedback (bland nämnda modeller) eller genom att beskriva er process till hur ni kommer fram till vilken som känns mest rätt i hjärtat.

Tack på förhand!
 

Konsul

Cartier
Klocka nummer ett eller två! Sunbursten på första klockan är ljuvlig och med ett mesh så faller kvinnorna på rygg direkt!
 

jabla

Sarlacc
Nummer fyra på bandet i bild 5 var riktigt läcker men om du vill ha den på mesh röstar jag på nummer två.
 

svesam

Rolex

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Var det inte nyss en tråd här där någon hade två superoceans en med svart bezel och en med grön och där frågan var vilken skall jag behålla? Konsensus vill jag minnas blev grön bezel så köp en grön då den har mer liv i sig än svart och faktiskt enligt mig mestadels upplevs just som svart!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Inte koll på om Breitling presenterat allt än men det har kommit en ny superocean. Med lite tur kommer det en ny heritage du kan välja på oxå =)
 

A_man

Omega

A_man

Omega
Nummer fyra på bandet i bild 5 var riktigt läcker men om du vill ha den på mesh röstar jag på nummer två.


Nu är jag inte helt säker på att jag förstår hur du menar. Nr 4 och Nr 5 är samma klocka, skillnaden är just läderbandet och mesh.
Men jag håller med, jag tycker själv att Nr 5 är löjligt snygg, men är osäker på hur tåligt krokodillädret är.

Någon som har erfarenhet av krokodil-lädret?
 

A_man

Omega
Inte koll på om Breitling presenterat allt än men det har kommit en ny superocean. Med lite tur kommer det en ny heritage du kan välja på oxå =)


Hur länge behöver jag vänta för att de ska ha presenterat alla årets modeller? Eller kommer det vara så att de släpper nya löpande?
 
Topp