• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken tål mest?

DrDre

Patek
Victorinox Inox måste ligga bra till...

image.jpeg

Det där är ett jäkla smart tillbehör. Tycker att alla tillverkare borde skicka med ngt liknande till sina dykarklockor. Nästan oundvikligt att klockan får sina smällar när man ska av och på med utrustning så med ett sådant skydd skulle nog fler dykarklockor faktiskt användas för dykning.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nope, dom har lanserat en Inox med vridbar dykring i stål.
Precis de har lanserat en "dykvariant" av inox modellen.

Här är den vanliga INOX


INOX professional diver kommer i fyra olika färger, svart, röd, blå och gul.


Även en INOX Titanium skall komma, lite lättare än den vanliga annars likadan. Finns även med blå sekundvisare och gummiband och en med grått gummiband. Ser ju jävligt cool ut!



INOX Leather kommer med två olika tavlor. Fattade som att den skulle vara något mindre med 43mm istället för 45mm sim diver är.

 

PCB

Audemars
Precis de har lanserat en "dykvariant" av inox modellen.

Här är den vanliga INOX


INOX professional diver kommer i fyra olika färger, svart, röd, blå och gul.


Även en INOX Titanium skall komma, lite lättare än den vanliga annars likadan. Finns även med blå sekundvisare och gummiband och en med grått gummiband. Ser ju jävligt cool ut!



INOX Leather kommer med två olika tavlor. Fattade som att den skulle vara något mindre med 43mm istället för 45mm sim diver är.

Kanon!
Leather är riktigt intressant!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Stod och tallade på en Inox här om dan. Jäkligt sugen faktiskt. Synd att man inte behöver en till beater.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag inte om de bilderna är offentliga, högst tveksamt om dom är det, men jag fick se hur bland annat en G-shock och en Tag Heuer såg ut efter att ha blivit utsatta för samma test.
Dom var rätt platta och rätt icke-funktionella.

Victorinox presenterade deras nya Inoxdykare i Basel nu också.
Ställer mig tveksam till detta påstående.
Att bli överkörd av ett fordon är knappast så påfrestande som det ser ut, i alla fall inte på en klocka med vablig bandinfästning.

Nope, dom har lanserat en Inox med vridbar dykring i stål.
image.jpeg
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Jag säger G-Shock Mudmaster, totalt 22st packningar lär göra den något tätare än en INOX. ;)

Allt handlar ju inte om stötar eller om vad klockan klarar när den ligger på backen. Klockan ska ju klara av det den kan utsättas för när den är på handleden. :)

Alpha-gel, dubbla boetter, visarjustering utifrån stötar, visare i kolfiber för att tåla stötar mm mm, denna har allt.
 
Topp