• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken väljer du & varför?

Vilken skulle du valt

  • 116200 blå

    Röster: 62 73.8%
  • 116000 red grape

    Röster: 22 26.2%

  • Totala väljare
    84

Rookien

Panerai
Skall köpa nytt, velar mellan 116200 och har fått upp ögonen för red grapen 116000. Alltid roligt med feedback därav denna tråd. Har en 114270 kan tilläggas, precis gjort mig av med en skyfall och saknar färgad tavla. Är inte överförtjust i PCL.

Bilder lånade från nätet

Alltså 116200 blå stick index
116200bli-zm-tl_1_.png

eller 116000 red grape
D71_8262.jpg
 

CLT

Rolex
Båda är riktigt snygga. Blå är nog mer användbar. Man grape är ju som fler har sagt, look closer, no, closer!
 

Apansson

Torpare
Båda är enormt fina. Som Skurt säger så är den blå mer gångbar dock. Har du spanat tavlorna i verkligheten? Den blå DJ-tavlan är inte att leka med.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Blå för att:

• den är enklare att matcha än den vinröda, alltså mer handledstid
• den förmodligen är mer lättsåld om (när) den dagen kommer
• den är snyggare :D
 

JayJay

Rolex
Grapen är coolare och billigare. Troligen svårare att flippa och möjligen bökigare att matcha med kläder? En blå datejust är är ju grymt safe... Själv hade jag isf föredragit räfflad glasring 116234 (då blir i f s prisskillnaden ännu större).
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Helt klart den blå!
Jag är tycker helt enkelt att den är snyggare.
Är partisk i frågan då jag har en förkärlek till blå tavla.
 
Topp