• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken var din första Rolex och varför valde du den?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
En DJ med silvertavla 1989, som hittades och sedan gavs till mig av polisen. Sedan en wideboy 2012. Efter det tre stycken till 1601, varav en TT som jag gav i gåva till dottern. Dom andra borta :banghead:. Hål i huvet :bag:.
 

Mauritz

Rolex
Min första som fått lämna, men gillar den fortfarande.
Varför? ville ha en Rolex.
DSC_0008.JPG
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
1603 på jubilee. Köpte den främst för känslan av "wow, jag äger en Rolex". Mindervärdeskomplex eller förortsaktigt sätt att visa framgång vet jag inte vilket som var största anledningen. Just 1603 för att det var vad min budget då tillät att lägga på en klocka.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
116710LN. Varför? Jo för att jag tycker att den är helt fantastisk och funkar till allt. Låg den över min budget? Ja det gjorde den fast det skiter jag i. För att Jag fullkomligt älskar den
 

Samps

Cartier
Köpte denna till mig själv i födelsedagspresent för många år sen. Fanns inga andra alternativ för mig och när man väl passerat den mentala spärren att lägga 44500 kr (Ny) så slog jag till. Den har dock fått lämna nu och efter det har både jag och klockorna blivit äldre :pompus:;)
Skulle gärna äga den igen.

DSC01496.JPG
 
Topp