• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken/vilka klockor skulle du köpa om du hade 130k?

Tjena ärade Klockholister!
Jag har ca 130k som jag kan lägga på en klocka eller två men det är så jäkla svårt att bestämma sig...ändrar mig typ en gång i veckan!
Jag försöker tänka på värde i framtiden? lättsålt? Under radarn eller inte? Dressad eller sport?

Kom gärna med tankar/idéer/bilder och motiveringar, är tacksam för all input.

Tack på förhand

Eder Goldmember
 

Chattras

Cartier
För att kunna bidra så undrar jag vad du har för klockor sedan tidigare. Om jag utgår ifrån att du äger en av vardera utav de märken du har i din signatur så vore det kul att veta vilka så blir det nog lättare att komma med förslag.
 

Greven

Audemars
DD på länk.

Skoja bara. Ping: @yonsson .
Vad sägs om en Daytona och pengar över till något annat skoj och lite mer oväntat, som...Grand Seiko. Just a suggestion. :)
 

John71

Breitling
Blancpain Fifty Fathoms. Denna ligger iallafall jag sömnlös över;)Min Graal! Förhoppningvis får jag äga en i framtiden....
image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om du bara ska köpa en så kan du få en Patek nautilus 3800 för de pengarna. Eller om du vill köpa flera en vintage Rolex GMT eller 5513 och något annat roligt. Eller varför inte en Daytona och någon Tudor Sub.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Om jag fick behålla de klockor jag har skulle jag köpa en Nomos Lambda 39, för att den är nära nog fulländad
nomos_lambda_39_rosegold_gebl_zeiger.png


Skulle jag börja från noll (och det måste bli klockor av det) skulle jag satsa på en sjöö sandström royal capital steel med ljus tavla och en iwc ingenieur automatic med svart. Annars skulle jag nog fasen köpa den samling jag har nu :)
sjoo-sandstrom-royal-capital-silver.jpg

Ingenieur_Automatic.jpg
 
Topp