Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken VPN?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Veratio, 28 juni 2016.

1. Veratio
    Trådstartare

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Hej på er,

sökte efter en tråd som jag tror hette "Allmänna datorfrågor", men hittade den inte trots flera sökningar, så jag skapar en ny tråd.

Behöver nytt VPN, har använt OVPN nu i drygt ett år och det fungerar bra, men tycker att hastigheten är lite sämre än önskvärt samt att det är aningen komplicerat. Vill helst ha en auto- eller iaf en enkel inlogg.

Priset är inte så jätteviktigt, bara det fungerar bra. Vilken använder ni? Jag har 100 megabit hemma, samt hämtar hem mycket film/serier (inget olagligt förstås...).

Tack på förhand, mitt abbonnemang går nog ut i övermorgon eller något, så jag tänkte bestämma mig imorgon iaf...

//Niclas L

2. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Förklara för en oinsatt. Varför behöver man VPN?

Veratio gillar detta.
  3. Veratio
    Trådstartare

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Jag använder det för att slippa oroa mig när man hämtar hem filmer från nätet!

4. Aboynamedsue

Från:
    O
    oroa dig?

5. KenKun

KenKun Biskop

Du laddar ju ned lagligt, vad oroar du dig över? ;)

tissoter och Veratio gillar detta.
  6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ett sätt att surfa anonymt och säkert. Kan inte förstå varför någon behöver det här. Jag använder det när jag skall arbeta hemifrån och myndighetsutövar. Annars förstår jag inte.

7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  8. Veratio
    Trådstartare

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    De flesta som hämtar film på nätet som jag känner använder det. Pirate Bay bla rekommenderar att man använder det. Men jag är inte supernöjd med min leverantör så ville bara kolla om någon hade något bra alternativ.

Nojjar över 3 miljoner kronors böter, så det känns överkomligt med en 50-lapp drygt per månad för att känna sig lugn.

Vet att risken är låg, men...

9. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Fb har en står tråd angående OVPN (och flera) såvmitt tips är att kolla där om du inte redan har gjort det. Hört med supporten också? Brandvägg eller annat skit på din sida som kan stå bakom problemet?

Veratio gillar detta.
  10. klocknooben

klocknooben Borgare

Blackvpn är bra. Annars har du Birgerssons projekt Relakks. Själv har jag slutat med VPN och tunnlar istället min trafik med SSH och proxycap. Fördelen är att jag då kan låta enskilda program tunnlas via önskad proxy och inte slöa ner hela uppkopplingen i onödan.

Icaras och Veratio gillar detta.
  11. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Herregud, mest idiotiska inlägget på länge. Skaffa Netflix istället och håll dig på rätt sida lagen.

Model_Citizen, kexet77, Floduttern och 4 andra gillar detta.
  12. johpe

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    Private Internet access använder jag, funkar bra och har inga problem med hastigheten (har oxå 100/100).

Veratio gillar detta.
  13. Bender

Bender Friends of KS

För att skapa en säker förbindelse "tunnel" mellan två punkter tex. mellan hemmet och arbetet via internet. För att trafiken mellan datorn och arbetet inte ska kunna avlyssnas.
    Vpn tjänst för att surfa anonymt. Man är inte alltid så anonym som man tror med vpn tjänster :)

14. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Du kommer aldrig få tre miljoner i böter om du laddar med enstaka saker, de böterna är för de som tillhandahåller plattformen (ex Pirate Bay) och de som tillhandahåller torrentfilerna i stor massa!

Veratio gillar detta.
  15. Aboynamedsue

Från:
    O
    okej, jag förstår.... Men är det inte smidigare och mindre ångestfyllt att bara betala för filmerna du ser? Man vill ju liksom inte ha en snigel på ögat...

mofo, Jimpa, Affe och 4 andra gillar detta.
  16. Hugii

Hugii Biskop

Vem har råd med rent mjöl i påsen? :)

Ska vi diskutera nedladdning av filmer nu? :)
    Lås i så fall och hänvisa till FB :)

Gummo och Veratio gillar detta.
  17. Bender

Bender Friends of KS

Tillförlitliga vpn tjänster kostar och för att vara helt säker minst två st sen att man använder Tor som browser.

Veratio gillar detta.
  18. Hugii

Hugii Biskop

Kanske använda det när man säljer/köper klocka samt betala i bitcoins? :angel:

19. Spencer

Förstår inte gratisgenerationen.. Själv betalar jag och inser att inget som är gratis är av kvalitet..

Model_Citizen, kexet77, Strindberg och 7 andra gillar detta.
  20. Bender

Bender Friends of KS

Tror knappast att en Internet leverantör tar fram loggar med ditt IP bara för en klockaffär ;)
    Och om du inte köper olagliga vapen och knark med bitcoins så är nog säker.

Veratio gillar detta.
  21. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Det kanske är en kopia :) haha

22. Bender

Bender Friends of KS

Inget är gratis på internet, på ett eller annat vis får du betala.

23. Spencer

Personligen gillar jag 4K och betalar för 1G upp och full resolution från Netflix.

Guillbert och Bender gillar detta.
  24. Bender

Bender Friends of KS

det bryr dom sig inte om, kostar för mycket att ta fram och straffet klassas inte så högt. även om dom gör det så tar inte polisen tag i det,

tissoter gillar detta.
  25. Bender

Bender Friends of KS

Det är kvalité det, Gillas!

Spencer gillar detta.
  26. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har tydligen VPN på jobbluren. Svincooolt image.jpeg

Erik1, Aboynamedsue och tissoter gillar detta.
  27. BoEtt

BoEtt Borgare

Från:
    Örebro
    VPN är väl ok att använda för vissa tjänster men orka tanka ned kopiefilmer... känns så... 2005 :facepalm:
    Vad använder du för klocka, Alibaba kopia??

tissoter gillar detta.
  28. Bender

Bender Friends of KS

Nu vet jag inte vad du jobbar med eller vad vpn är kollat i mot, säker uppkoppling mot jobbet?
    Men en vanlig gratis app kan försvåra intrång i mobilen vid uppkoppling på offentliga wi-fi nätverk

29. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Netflixutbudet i dagsläget har typ samma titlar som man hittade i videobutiken när man hyrde film på VHS innan internet fanns

morrism, Jimpa, OBRKV och 1 annan gillar detta.
  30. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Skall vara säker tunnel in till jobbets maskiner