• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken watch winder?

Wi

NLA
2-Faktor
kan rekommendera winders från acetimer.com. Vet inte om han har någon för just två, kolla sidan.
Min box därifrån är en gedigen 4 winder + 5 förvaring, 2 separata och väldigt tysta motorer driver skiten =)
 

Josef B

Bestraffaren
Wii skrev:
kan rekommendera winders från acetimer.com. Vet inte om han har någon för just två, kolla sidan.
Min box därifrån är en gedigen 4 winder + 5 förvaring, 2 separata och väldigt tysta motorer driver skiten =)

Är de lätta att göra med? Kostnader för leveranser till Sverige?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Josef B skrev:
Wii skrev:
kan rekommendera winders från acetimer.com. Vet inte om han har någon för just två, kolla sidan.
Min box därifrån är en gedigen 4 winder + 5 förvaring, 2 separata och väldigt tysta motorer driver skiten =)

Är de lätta att göra med? Kostnader för leveranser till Sverige?

Lättare än vad jag trott!
Kommunikationen är tillräcklig, han kunde varit lite tydligare. Vid kontakt får man leda samtalet, skriv tydliga frågor, typ punktvis.

Frakten gick på 35-40usd om jag minns rätt, däremot fastnade min i tullen och jag fick pröjsa 275sek extra. Något "fint" jag märkt när jag fick hem paketet var att han märkt tulldeklarationen som "gift" med ett värde på 50 usd.

Edit: Ett tips för att räkna ut fraktkostnad är att hitta någon av hans ebay-annonser. Då kan du låta ebay räkna ut fraktkostnaden.
 

Josef B

Bestraffaren
Wii skrev:
Josef B skrev:
Wii skrev:
kan rekommendera winders från acetimer.com. Vet inte om han har någon för just två, kolla sidan.
Min box därifrån är en gedigen 4 winder + 5 förvaring, 2 separata och väldigt tysta motorer driver skiten =)

Är de lätta att göra med? Kostnader för leveranser till Sverige?

Lättare än vad jag trott!
Kommunikationen är tillräcklig, han kunde varit lite tydligare. Vid kontakt får man leda samtalet, skriv tydliga frågor, typ punktvis.

Frakten gick på 35-40usd om jag minns rätt, däremot fastnade min i tullen och jag fick pröjsa 275sek extra. Något "fint" jag märkt när jag fick hem paketet var att han märkt tulldeklarationen som "gift" med ett värde på 50 usd.

Edit: Ett tips för att räkna ut fraktkostnad är att hitta någon av hans ebay-annonser. Då kan du låta ebay räkna ut fraktkostnaden.

Verkar intressant! En winder, klockbox för 20 klockor och verktygslåda får man ju för en hyfsad peng?! Kanske värt att prova, det är ju inga större pengar att prata om.
 

swingminx

Breitling
Jag var med på ett gruppköp för ett tag sedan hos acetimer, och min svarta låda med 2 "våningar" och plats för 20 klockor gick på 800:- sammanlagt..vad får man ge för liknande låda i Sverige? Inte billigt iaf
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har haft min winder i snart 3 veckor och den har fungerat felfritt sedan dess. Gjord i trä och med en ordentligt svart högblankad yta, fint material på insidan, bra stoppade kuddar, 5kg tung och strömbrytare i stål ger bra kvalitéskänsla. Den har två knäpptysta motorer som kan ställas in att gå var för sig, man får även med en guide där det framgår vilken typ av inst. som är rekommenderad till olika typer av klockor. Den går på el, men går även att stoppa i batterier.

Är väldigt nöjd och kan vara så kaxig att jag säger att man inte får bättre för pengarna!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Topp