• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket är det mest misskötta klockmärket?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hela tråden går ju ut på att jämföra är och var :)
Jamen du har ju vänt på resonemanget? :p Rimligen "VAR misskött -> IDAG inte misskött = Inte misskött". Ditt resonemang får ju förstås som "VAR misskött -> IDAG inte misskött = Misskött" o_O
Vad tycker ni om Omega Dark / Grey side? Värt?
Jag tycker den är riktigt cool :) Skulle dock inte betala priset..
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jamen du har ju vänt på resonemanget? :p Rimligen "VAR misskött -> IDAG inte misskött = Inte misskött". Ditt resonemang får ju förstås som "VAR misskött -> IDAG inte misskött = Misskött" o_O
Nej, jag menar att det fortfarande är missköt. Spottar ut sig 20 limited editions om året varav 6-7 är speedmaster. Svinfula Bondklockor som dom försöker sälja med hjälp av namnet. Dock är inte den varianten av Seamaster 300 ful.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Rätta mig om jag har fel men samtliga modeller ni postar är släppta efter 80,90 och 00-tal som jag refererade till. Alla dessa är väl post- 2010?
Missförstå mig rätt. Jag äger en Breitling och jag gillar verkligen Breitling - men tål inte deras blaffiga jätteklockor som jag hävdar förstör deras varumärke (Och som varit det dominerande formspråket under den större delen av de årtal jag nämnt).

Den första generationens navitimers använde Valjoux 72, det är förövrigt samma urverk som Rolex kallar Cal. 722 som används i vintage Daytonas. Breitling kallade det för "806". Man är märket som uppfann den moderna kronografen men som spenderat större delen av sin senare historia med att göra blaffiga klockor, helt bortvänt från sin historia och sitt arv med ETA urverk. När Breitling släppte "chronomaten" 1969 var urverket en mindre sensation.
Kolla hur vacker denna är från 1967:

1967boughtChronomat-600.jpg


Modern Chronomat:

Breitling_Chronomat_44.jpg


Möjligt att jag bara är en surgubbe som ogillar moderna skapelser men jag tycker att den riktning bolaget tagit sen 1979 har tagit Breitling från att vara en innovatör och horologiskt toppmärke till dussinmärke med design för dörrvakter och kriminella. (White och blue collar). För varje framsteg jag ser (Som klockorna ni postat) kommer ett bakslag i form av någon vulgär skapelse som ger mig känslan att man är på ruta 1, igen.

Ja, du är nog (liksom jag själv...) en surgubbe ;) Tycker Breitling håller linjen bra och dessutom utvecklar de nya grejjer som ser moderna och riktigt coola ut bredvid sina klassiker och retrostukade ur. Vintage är vintage och nytt är nytt och jag tycker nya klockor gärna får se just nya ut. Att kalla Breitling för dörrvaktsdinka och skrika blingbling och Göteborg känns varken insiktsfullt eller speciellt rättvist. Om jag hade mer smet så skulle jag gå in imorrn och tjacka en Chronospace rakt av :)
blackbird.jpg
Chronoliner.jpg
Chronospace.jpg
 
Senast ändrad:

Yo-han

Troll probationary
Misskött vet jag inte men rent spontant känns det som att tag borde ha börjat skita ur sig överprisade reissues av gamla heuers utan tag-branding på tavlan med gulnade index och lite biffigare boetter för 10 år sen. Gått upp en eller två nivåer i pris för dessa eller helt separerat heuer från modermärket. Till skillnad från många andra har dom ju en "riktig" historik att plocka från och hypea. Ingen aning hur deras marknadsandelar och kund ser ut så finns säkert nån rimlig anledning till att dom inte gjort detta.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Ja, men jag tror mycket bygger på prislappen med. Det är ett väldigt högt pris för en klocka utan komplikationer från ett märke med tvivelaktiga metoder. (Tänker här på bil-historien)
Det var onekligen en respektfull hylla du visar upp i din nya avatar. Hade ingen aning om att du hade så fasta tuttar. Om de inte är dina egna så undrar jag lite över valet av avatar. Det känns en smula pubertalt.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ja, du är nog (liksom jag själv...) en surgubbe ;) Tycker Breitling håller linjen bra och dessutom utvecklar de nya grejjer som ser moderna och riktigt coola ut bredvid sina klassiker och retrostukade ur. Vintage är vintage och nytt är nytt och jag tycker nya klockor gärna får se just nya ut. Att kalla Breitling för dörrvaktsdinka och skrika blingbling och Göteborg känns varken insiktsfullt eller speciellt rättvist. Om jag hade mer smet så skulle jag gå in imorrn och tjacka en Chronospace rakt av :)
blackbird.jpg
Chronoliner.jpg
Chronospace.jpg
Den i mitten 7-8mm mindre. mums
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja, du är nog (liksom jag själv...) en surgubbe ;) Tycker Breitling håller linjen bra och dessutom utvecklar de nya grejjer som ser moderna och riktigt coola ut bredvid sina klassiker och retrostukade ur. Vintage är vintage och nytt är nytt och jag tycker nya klockor gärna får se just nya ut. Att kalla Breitling för dörrvaktsdinka och skrika blingbling och Göteborg känns varken insiktsfullt eller speciellt rättvist. Om jag hade mer smet så skulle jag gå in imorrn och tjacka en Chronospace rakt av :)

Japp, jag är nog en surgubbe i den aspekten som sitter och trånar över forna tider. Jag måse ge Breitling att man de senaste åren faktiskt tagit tag i mycket av det jag gnäller över. Med det sagt så kanske de inte passar i den här tråden. (Även om jag hellre ser mer av vintageinspirerade klockor i deras produktlinjer). Sen kan de gärna kasta ut scientolog-travolta och Beckham för gott och satsa på coolare brand ambassadors ;)
 

ScubaKing

Audemars
Det där med respekt har du fått om bakfoten...

JoberMan, störs du av en vacker kvinna med stor byst och finner detta och mig pubertalt så sätt mig på ignore, du kommer då slippa se detta mer och jag slipper dina griniga kommentarer (ja jag tycker majoriteten av dina kommentarer är griniga eller bittra, du måste leva ett väldigt tråkigt liv, vilket jag beklagar).
Använd "ignore" funktionen helt enkel, en Win Win situation för oss båda helt enkelt :D
 

john b

Rolex
JoberMan, störs du av en vacker kvinna med stor byst och finner detta och mig pubertalt så sätt mig på ignore, du kommer då slippa se detta mer och jag slipper dina griniga kommentarer (ja jag tycker majoriteten av dina kommentarer är griniga eller bittra, du måste leva ett väldigt tråkigt liv, vilket jag beklagar).
Använd "ignore" funktionen helt enkel, en Win Win situation för oss båda helt enkelt :D

ignore-knappen är det näst bästa med forumet.
jag har så många på ignore att de flesta icke klockrelaterade diskussioner blir festligt kryptiska.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
JoberMan, störs du av en vacker kvinna med stor byst och finner detta och mig pubertalt så sätt mig på ignore, du kommer då slippa se detta mer och jag slipper dina griniga kommentarer (ja jag tycker majoriteten av dina kommentarer är griniga eller bittra, du måste leva ett väldigt tråkigt liv, vilket jag beklagar).
Använd "ignore" funktionen helt enkel, en Win Win situation för oss båda helt enkelt :D
Eller så fortsätter jag med mina griniga kommentarer. Använder inte ignore-funktionen över huvud taget, och skulle jag börja någon dag så är en parentes som du inte min förstaprio.
Vad gäller tuttbilder på KS så tycker jag inte att de hör hemma här, nej.
 

ScubaKing

Audemars
Eller så fortsätter jag med mina griniga kommentarer. Använder inte ignore-funktionen över huvud taget, och skulle jag börja någon dag så är en parentes som du inte min förstaprio.
Vad gäller tuttbilder på KS så tycker jag inte att de hör hemma här, nej.

Försök sprida lite glädje istället, livet blir mycket roligare att leva då. Och du kanske även blir mer uppskattad här på KS, vem vet ;).
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Försök sprida lite glädje istället, livet blir mycket roligare att leva då. Och du kanske även blir mer uppskattad här på KS, vem vet ;).
Haha, det faktum att du tycker dig vara lämplig att ge andra tips för att bli mer uppskattade här säger inte bara en hel del om din självbild, det är ganska festligt också.
Tips 1a är att välja en avatar med en barbröstad tjej förstår jag.
Sopa...
 

ScubaKing

Audemars
Haha, det faktum att du tycker dig vara lämplig att ge andra tips för att bli mer uppskattade här säger inte bara en hel del om din självbild, det är ganska festligt också.
Tips 1a är att välja en avatar med en barbröstad tjej förstår jag.
Sopa...

Det är tråkigt att du är arg och bitter och måste kalla andra medlemmar för "sopa" och dylika, jag tycker faktiskt uppriktigt synd om dig, det menar jag.
Jag hoppas ditt liv blir bättre och att du med tiden blir en gladare person. :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är tråkigt att du är arg och bitter och måste kalla andra medlemmar för "sopa" och dylika, jag tycker faktiskt uppriktigt synd om dig, det menar jag.
Jag hoppas ditt liv blir bättre och att du med tiden blir en gladare person. :)
Inte arg eller bitter det minsta. Tycker bara att det är lite fånigt att lägga till en smiley i var och varannan kommentar för att det inte ska vara lika tydligt att jag tycker att du är en fjant.
Det här tramsandet har sin upprinnelse i det faktum att du inte tycker att jag ska ha synpunkter på att du har en toplesstjej med en ölburk mellan tuttarna som avatar.
Vad arbetar du med? Körr du tuttbilder på jobbet också? Ingen som någonsin haft synpunkter på det?
Att vi är närmare 8000 snubbar och en handfull tjejer på KS innebär inte nödvändigtvis att tuttbilder är OK.
Har du ytterligare synpunkter kring att jag tidigare kallat dig sopa och i detta inlägg att du är en fjant, så kan vi kanske ta resten av diskussionen via PM.
 

ScubaKing

Audemars
Inte arg eller bitter det minsta. Tycker bara att det är lite fånigt att lägga till en smiley i var och varannan kommentar för att det inte ska vara lika tydligt att jag tycker att du är en fjant.
Det här tramsandet har sin upprinnelse i det faktum att du inte tycker att jag ska ha synpunkter på att du har en toplesstjej med en ölburk mellan tuttarna som avatar.
Vad arbetar du med? Körr du tuttbilder på jobbet också? Ingen som någonsin haft synpunkter på det?
Att vi är närmare 8000 snubbar och en handfull tjejer på KS innebär inte nödvändigtvis att tuttbilder är OK.
Har du ytterligare synpunkter kring att jag tidigare kallat dig sopa och i detta inlägg att du är en fjant, så kan vi kanske ta resten av diskussionen via PM.

Du verkar har mycket negativa åsikter. Jag hoppas det löser sig för dig. Det är jätte tråkigt att du stör dig på den vackra kvinnan i min avatar, men då har du möjligheten att sätta mig på "Ignore" som jag föreslog tidigare. Om du väljer att inte göra det så får du nog fortsätta att störa dig på den. Jag kan inte hjälpa dig mer min vän. :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Du verkar har mycket negativa åsikter. Jag hoppas det löser sig för dig. Det är jätte tråkigt att du stör dig på den vackra kvinnan i min avatar, men då har du möjligheten att sätta mig på "Ignore" som jag föreslog tidigare. Om du väljer att inte göra det så får du nog fortsätta att störa dig på den. Jag kan inte hjälpa dig mer min vän. :)
Hur ser ni på barbröstade tjejer med ölburkar mellan tuttarna och andra tydligt sexistiska bilder som avatarer @Denke @daviden @Spencer66 ?
Hade jag varit forumsponsor med min företagslogga i toppen på sidan så hade jag nog inte varit särskild road om jag sponsrade en drängkammare.
 
Topp