Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilket Nato strap har den bästa kvallen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av MacRulez4ever, 8 september 2012.

1. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

Letar efter 18mm lite massivare Nato.
    Inte dom jätte tunna mjäkiga, vill ha lite mer stryktåliga gedigna!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

2. JS

JS Friends of KS

Har du kollat in:

- Singular Straps (<a class="postlink" href="http://www.singularstraps.se" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.singularstraps.se</a>)
    - Timefactors (<a class="postlink" href="http://timefactors.com/nato.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://timefactors.com/nato.htm</a>)
    - Gnonom (<a class="postlink" href="http://www.gnomonwatches.com/Product-view.asp?id=20" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.gnomonwatches.com/Product-view.asp?id=20</a>)

Har köpt från alla tre, de har snarlik kvalitet, kanske att Singular har lite "tunnare" strap än Timefactors - men det är bara en känsla jag har och inte alls något vetenskapligt bevisat. Dock går det fortast från Singularstraps av naturliga skäl.

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Testa ett zulu.

4. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Köpt massor med Nato och kan inte påstå att jag har märk av någon kvalitetsskillnad. Kanske tur. Har handlat från Urtid, Singular men framför allt av allt och alla på E-Bay. Hostar i regel upp mellan 75-200 spänn.

5. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

Ok, tackar för hjälpen! Skall kika runt lite på era exempel.

Har beställt tre från e-bay nyss. Vet inte ens vad det är för märke, men det va det tjockaste jag hittade när jag kollade runt iaf. Som sagt dom är inte så dyra så man har råd att testa sig fram lite ;)

Så här ser detta ut jag beställde

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

6. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag tycker imho att Gnomon i Singapore har verkligt förstklassiga produkter, dels med vanliga NATO-remmar och dels med lite speciella väv (som perlon, "soft weave" och "heavy duty". Toppklass på hårdvaran. Vill du ha en lite tjockare rem kan just "heavy duty", som är nära nog dubbelt så tjockt som ett vanligt NATO, absolut vara en fin idé att pröva. Här är min AT 8500 på ett "heavy duty".

Vänligen
    Forumets undersköterska

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Köper bara natos från Timefactors. Bra och billigt!

8. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Re: Sv: Vilket Nato strap har den bästa kvallen?

Samma för mig. Fast det var lite segt i somras när han hade stängt webbshoppen.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

9. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

Natot låg under kategorin: Utc ballistic Nylon, och är 2mm tjockt. Det skall bli intressant och se vad man får hem i brevlådan( om det nu kommer något )
    Haha

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

10. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Intressant, skulle nog passa bra till min Steelfish, tycker att Nato blir aningen för tunna och Zulu funkar inte alls. Tack för tipset. :)

11. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Jag tjatar..men det bästa jag äger är Morellatos NATO i textil.....har två stycken i sandfärg jag har på rullschema. Har haft dem i flera år......blir bara snyggare med tiden......när de blir för grisiga....in i maskin på 40 grader.....som nya...

Även de från Gonom är riktigt bra......men har köpt en massa annat junk som jag bara svurit över och hystat samma dag de anlänt.....

12. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jag har goda erfarenheter av denna:
    <a class="postlink" href="http://www.crownandbuckle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.crownandbuckle.com/</a>

tyckte de hade bra stil på hardware,
    sen +1 på morrelato, har bara ett men det är tunnare än de flesta men ändå stadigt, tätt vävt!

se är skinNato nice på vintage!

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Jag älskar mitt Perlon-nato, fast det får under inga som helst omständigheter bli blött, då töjer det ut sig...

14. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden

Vilken snygg klocka. Ser precis ut som min. :)

Var har du införskaffat perlon?

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö

Väldigt sent svar...
    http://rltwatches.co.uk/opencart/index. ... th=3_14_32

16. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Grymt fin med Submarinern på svart perlon. Få klockor torde göra sig så bra på ett svart NATO som just en Submariner.

Vänligen
    Forumets undersköterska

17. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Håller med. :)

18. XanderHook

XanderHook Bonde

Från:
    Stockholm
    Möglig Sub på svart Nato är hur snyggt som helst.

Det ska jag ta idag!

19. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Inte bara svart!

20. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

Idag fick jag äntligen mina natoband, men vad hände ??????
    Provade ett och jag insåg att 2 mm tjocka nato bygger en hel del. Känns inte helt rätt om jag skall vara ärlig.
    Kanske kommer dom nyinköpta banden bara ligga och mögla, och det slutar antagligen med att jag köper 3 st nya =) Varör gör man inte rätt från början ghaaa..

:twisted:

21. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

Seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeriöst vad hände???
    Ovanifrån gaska ok (bara ganska) men vad fan hände med själva knäppningen ??
    Inte direkt superfint centrerat va ??? Sitter era natoband också sjuuukt på sniskan,
    eller är det bara jag som får det problemet tack vare mina otroligt klena Talgoxehandleder ????

:evil: :twisted: :arrow: :arrow: :arrow:

22. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Alla natos bygger på höjden oavsett tjocklek. Det är bara att acceptera. Du kan ju klippa bort den dubbla underdelen om du får panik. Då sitter klockan lägre, men kanske rör lite mer på sig om du har den löst sittande. Själv gillar jag att den sitter lite högre. Det finns inget annat band i världen som är så bekvämt som ett nato.

edit: Att spännet inte är centrerat är planerat, så att säga. Det är för att du inte ska skrapa i det.
    edit2: Det där är för övrigt ett zulu, inte nato.

23. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Det är faktiskt så att ju smalare handleder man har desto mer hamnar spännet på undersidan. Jag brukar ha huvudet så långt från spännet som möjligt, tycker det känns bäst, men jag har ganska grova handleder.
    Att det inte sitter undertill tycker jag bara är skönt, när jag har treringars zulu (dvs jag kan sätta klockan vart jag vill på bandet) så har jag ändå spännet på sidan..

24. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Biskop

aja då känns de iaf lite bättre. Får bara vänja mig lite, iof är klockan på bilden inte
    den klockan som banden ska sitta på. Väntar på att mina goingar är klara hos urmakaren, då kommer de nog kännas rätt ok iaf ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mårtenssons ur Brookfield