• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket ska jag välja..?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar ju verkligen den gamla ostronlänken men den ger mig lite klaustrofobiska vibbar då den sitter tajt som tusan!!
Tänkte försöka mig på att bära GMTn på de så förhatliga bagagebanden ett tag för att se om det kan vara ngt. Problemet är bara vilket ska jag ta... Eller ska jag köra läder?...
Hjälp mig!?
90F00307-FED8-4A14-B973-BCF6C9310772-229-0000001384EF04D7_zpse173f99a.jpg


Denke! Du behöver inte svara, vet redan vad du tycker...:)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lika oväntat som att Denke skulle svara "svart Nato.." :) och jag håller med dig! Men den är lite för trång för att vara bekväm och jag hittar inte ngn extra länkbit :-( och tyvärr är jag för okunnig för att vara säker på att hitta rätt.. Finns US och Europa varianter och de tu går icke att förena... Ska ta en tur till Rob någon dag, det lät på tfn som att de kanske kunde hjälpa till..
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det bli Nato i alla fall, vilket?...
CC945A42-ECE7-44AF-B929-30F6799AADCF-229-0000001BA5B17F94_zps0de24d5d.jpg

0B61070E-6B5A-4D77-8E08-371B65AF93B1-229-0000001BAE748267_zpscefaf514.jpg

F54CD7D3-A81D-44F1-AEFD-F3FD14863A93-229-0000001BB6A5BAB6_zps456ca95a.jpg

5AE78C5F-17AD-475A-8834-1CADA4DA8F80-229-0000001BBEABDCDC_zpsb59c1282.jpg

B06D4356-AC93-4C34-8ECF-A0A9C8F0E169-229-0000001BC74C8632_zps6c6cf26f.jpg

Jag lutar åt Oliv... Bara inte våra kära forumpatroner genomskådar mitt sätt att skapa en egen dagens klockatråd trots att det inte är fredag...:)
 

Rivalen

Rolex
Nä, klockan har så mycket färger och karaktär, så du måste ta det lugnt med bandet. Hade vridringen varit helsvart eller möjligen Cokeså kunde du tagit ett bond-nato i svart/rött/beige. Nu är det Pepsi så nu får du inhandla ett enfärgat svart skinn-Nato hos någon trevlig nasare. Finns inget annat att välja på. :cool:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä, klockan har så mycket färger och karaktär, så du måste ta det lugnt med bandet. Hade vridringen varit helsvart eller möjligen Cokeså kunde du tagit ett bond-nato i svart/rött/beige. Nu är det Pepsi så nu får du inhandla ett enfärgat svart skinn-Nato hos någon trevlig nasare. Finns inget annat att välja på. :cool:

Menar du ett sånt här typ?...
F76414DA-C6CE-443D-AD4B-E7EC0AA1D17B-229-00000020EF47D000_zps68cf41fe.jpg


Otroligt att en man med så starkt motstånd mot Natoband kan ha så många... Detta är bara de i 20mm och jag har 2 till av dem...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Svårt, får inte bli för mkt olika färger... Hade kört oliv eller svart Nato, eller köpt en länkbit om den är för liten och kört länk;)

Lite intressant att man klär en klocka för 35K i ett nylonband för 60 kr ;)
(Gillar dock Nato)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Passade förvånansvärt bra på oliv & svart Nato, tyckte jag.

Men en så pass fin GMT förtjänar väl en lagom rasslig Jubilee. eller?!?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Körde svart lädernato under dagen men bytte till oliv när jag kom hem...
27CE1B5D-865F-4FC9-8ABA-B04422AFCBCA-229-0000005F51E01DBD_zpsf20afb54.jpg

Håller med att det passar bra. När det gäller jubille så har jag endast en aftermarket som jag inte får att passa riktigt och ska jag vara ärlig så känns det sådär...
 
M

morgonfralla

Guest
Håller med meo_swe ... ett grått nato hade passat bäst det andra ser mest skabbigt ut.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kör på oliv och känn dig som en arabisk general (som i UAE Rolex) eller skaffa ett rassligt jubilee. Tycker dom där är vackra på jubilee
 

jabla

Sarlacc
Ordentligt med lädersmörjning på det ljusa lädernatot sen lägger du det en vecka i fickan tillsammans med nyckelknippan.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Om du ska a Nato så var oliv bäst. Men eftersom din gmt har rätt mkt färg i sig så passar länk bäst...

Hade varit kul att se ett vintage läderband på dock
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ska du verkligen förnedra klockan med ett snöre, när du har en så fin länk? :banghead:

Är inte Nato ganska passé för övrigt? :D

Men eftersom du frågar: Olivfärgat. Då maxar du ju liksom bristen på färgkoordinering... (jo, jag tycker det är ganska tilltalande... Eller ett grått. Har ett sådant som jag förnedrar några av mina klockor med när jag känner att jag vill vara lite elak mot dem).

A

P.S. Om någon fullständigt missar det, så är flera av meningarna ovan skrivna med glimten i ögat. Men visst är Natosnöre passé?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En fin klocka funkar på det mesta. Ogillar bagageremmar själv, men det svarta, sandfärgade och olivgröna tycker jag ser bäst ut.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska du verkligen förnedra klockan med ett snöre, när du har en så fin länk? :banghead:

Är inte Nato ganska passé för övrigt? :D

Men eftersom du frågar: Olivfärgat. Då maxar du ju liksom bristen på färgkoordinering... (jo, jag tycker det är ganska tilltalande... Eller ett grått. Har ett sådant som jag förnedrar några av mina klockor med när jag känner att jag vill vara lite elak mot dem).

A

P.S. Om någon fullständigt missar det, så är flera av meningarna ovan skrivna med glimten i ögat. Men visst är Natosnöre passé?

Nu kommer du få Denke på dig för det där om Nato!! Håller med om länken, men det spelar ingen roll att den är fin när den sitter så tajt att det blir obekvämt ju!!! Ingen vore gladare än jag om nån kunde trolla fram en länkbit till.. Feel free to help!:)
 
Topp