• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilket skick på den guldaren.....

poormans

Rolex
ser grymt vass ut, hoppas den inte blir återtagen

upload_2017-4-6_20-20-32.png
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Kan någon förklara för mig som knappt kan något om Rolex vad det är jag ser? Och varför det är värt en egen tråd? (Absolut inget illa menat.)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ett bandhorn med väldigt skarpa kanter, du ser också att hålet till bandstiftet är väldigt skarpt vilket det vanligtvis inte blir efter en polering. Ovanligt att hitta en såpass skarp boett även på en stålklocka lägg sedan till att det är guldklocka som är betydligt mjukare i materialet. Med andra ord mycket ovanligt att hitta en guldklocka i detta skick.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Ett bandhorn med väldigt skarpa kanter, du ser också att hålet till bandstiftet är väldigt skarpt vilket det vanligtvis inte blir efter en polering. Ovanligt att hitta en såpass skarp boett även på en stålklocka lägg sedan till att det är guldklocka som är betydligt mjukare i materialet. Med andra ord mycket ovanligt att hitta en guldklocka i detta skick.
Super, tackar! Är det en äldre referens? Den har alltså inte blivit polerad, eller väldigt skickligt polerad?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den där har nog mest legat i tryggt förvar och använts ytterst sparsamt, min bedömning är att den är opolerad. Är lite osäker på årtal
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gillar att till och med påsen från inköpet följer med :snaphappy: Den har börjat att röra sig lite i pris idag, ska bli spännande vad den landar på
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Du får (enligt många och mig själv) ett bättre case på 16618 än 116618. Men ja, 16808 alla dagar i veckan såklart.
På vilket sätt är caset bättre? Eller menar du rent estetiskt? Håller med i så fall. Är väl samma "case / länk"-dilemma som för femsiffriga vs. sexsiffriga subs i såfall. Gillar dock att 116618 med den blå tavlan fick en uppdatering. Den mörkblå sunbursttavlan ger ett i mitt tycke nödvändigt djup till allt guld.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
På vilket sätt är caset bättre? Eller menar du rent estetiskt? Håller med i så fall. Är väl samma "case / länk"-dilemma som för femsiffriga vs. sexsiffriga subs i såfall. Gillar dock att 116618 med den blå tavlan fick en uppdatering. Den mörkblå sunbursttavlan ger ett i mitt tycke nödvändigt djup till allt guld.
Caset är estetiskt snyggare, sitter bättre på väldigt många, inklusive mig själv. Kan hålla med om att djupet/färgen är bättre på senare dock.
 
Topp