• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket Strapcode Super Oyster till skx007?

viwe

Panerai
2-Faktor
Sugen på skaffa ett Super Oyster till min sxk007, har idag ett original Seiko oyster.
Har förstått att Strapcode gör bra grejer och kollat runt lite på deras sida.
Nu undrar jag om det är någon som vet skillnaden mellan de två populäraste Super Oyster banden.
Det undre har "curved end". Va faen betyder det???
Vilket skall jag ha?
SS222003B010
SS222003B010-1.jpg_520x400-1428909540.jpg

SS221803B019
SS221803B019-1.jpg_520x400-1427101816.jpg
 

Rixard

Cartier
Hmm nej det verkar vara sel på de med curved end också. Då skulle jag tippa på att det enbart betyder att det inte är raka ändlänkar.
IMG_6133_resize.jpg
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Ser att den ena modellen har ett 20mm spänne och det andra ett 18mm spänne. Är detta enda den stora skillnaden tro?
 

jurassicjay

Cartier
Hm, ja då är det nog bara att bestämma sig för ett. Nuvarande är 22/20, så det får nog bli ett sådant. Skall kolla i sälj avdelningen först :)
Precis så. Det ena går från 22 till 20 och det andra från 22 till 18. Jag har inte testat själv, men läst många vittnesmål där det menas att när det kommer till super oyster är 18mm-varianten mycket skönare och mer följsam.
Curved betyder att det är fitted endlinks. Dvs att de möter boettens form snarare än bara en rak brygga när bandstiftet går, dvs inget gap mellan armband och boett.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Precis så. Det ena går från 22 till 20 och det andra från 22 till 18. Jag har inte testat själv, men läst många vittnesmål där det menas att när det kommer till super oyster är 18mm-varianten mycket skönare och mer följsam.
Curved betyder att det är fitted endlinks. Dvs att de möter boettens form snarare än bara en rak brygga när bandstiftet går, dvs inget gap mellan armband och boett.
Tack. Då vet jag.
 

larsbeg

Panerai
Fråga från okunnig, betyder 22/18 att länken är 22 mm mellan hornen och avsmalnande ned till 18 mm vid spännet?
 
Topp