Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilket ur på Ribbing?

Diskussion i 'Diskussion' startad av jhm, 13 juni 2015.

1. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Som rubriken antyder, vilken klocka har madame Ribbing på handleden? Själv får jag känslan av en 60 eller 70-tals Omega, men då jag inte är tillräckligt kunnig, överlåter jag detaljerna till expertisen. Fyll gärna på om ni finner fler trevliga ur på dagens noblesskavalkad (AKA dagens kronprinsbröllop). Det som även slog mig var att väldigt många gick helt emot etikettreglerna och bar både det ena och det andra armbandsuret till frack, vilket är ett major no-no i normala fracksammanhang. :)

Ribbings_Omega.png

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Edit: Läste rubriken igen och insåg att mina assosiationer nog blev fel. ;)

Floduttern och Apansson gillar detta.
  3. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Du söker "Den stora rubbet B tråden"

Floduttern och jabla gillar detta.
  4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ribba, Rubber ja vem vet? :)

Apansson gillar detta.
  5. Carolin

Carolin Friends of KS

Svaret kan vara för att detta ej var ett kronprinsbröllop utan endast ett prinsbröllop. :p

Strindberg gillar detta.
  6. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Och hur tycker du att det svarar på frågan om vilken klocka Magdalena Ribbing bär? :p

7. Yo-han

Yo-han Troll probationary

Du är från lund, har maltesekorset som avatar, använder ord som "noblesskavalkad" och "madame" som honnörsord, är väl gissningsvis max 25 år och vill ligga med magdalena ribbing. DIG vill jag ta en grisig utekväll med!

Perpetual gillar detta.
  8. Carolin

Carolin Friends of KS

Etikettsbrotten ang klockval till frack var svaret. Om Ribbings klocka vet jag inget. :p

MariaE, jhm och jabla gillar detta.
  9. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Inte många rätt i en lång rad av lustiga antaganden. Ringen på bilden bär ett frimurarkors, och inte något malteserkors. Lund fick du rätt på, men åldern (hur nu denna är relevant) är 40. :)

Strindberg gillar detta.
  10. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Vår käre Carl Philip föddes som kronprins, men det ändrades genom en grundlagsändring 1980. Jag var inte helt uppdaterad där. :)

Jimpa och Carolin gillar detta.
  11. Yo-han

Hjälp! Då var det inte spexigt, bara psyk.

12. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ligga med Ribbing :hungover:.

jhm gillar detta.
  13. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Vad vill du ha sagt med det? Är du här för att provocera och vara otrevlig, eller finns det en tanke bakom?

14. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Nu lugnar vi ner oss :). Tillbaka till Ribbings klocka . Ser inte ut som en Omega ? Nåt kronlås jag inte sett på nån annan klocka .Inte Omega iallafall .

15. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Sök lite på inlägg av Yo-han så förstår du.

Jonte73, rogart-63, jhm och 1 annan gillar detta.
  16. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Om vi lever i ett jämlikt samhälle så kanske inte enbart mannens identitet ska karakterisera händelsen. Kan ju lika gärna kallas för Paradise Hotel/Slitz/Wannabe-bröllopet. Men det verkar nu som om hon inte hade någon egen identitet, helt uppslukas i sin nya roll, och fullständigt utraderar sig själv. Vilket hon inte har någon anledning att göra!

Tobias Eriksson gillar detta.
  17. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Till frack har man inte armbandsur, oavsett modell. det som gäller är fickur.

Jakobb gillar detta.
  18. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Ja det var ju det jag skrev att många går EMOT etikettreglerna. Jag bär ofta frack, dock aldrig med armbandsur. :)

noxela gillar detta.
  19. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Jag fick känslan av en Omega som modifierats till att bli en cocktailklocka. Vet att både Rolex och andra ur var populära att "fixa till" under 60-talet, åtminstone på damsidan. Loggan syns ju inte knivskarpt. Skulle det kanske kunna vara en Eterna? :)

rogart-63 gillar detta.
  20. Yo-han

Vafan?! Maggan har ju hur mycket identitet som helst! Om nu "madame" väljer att "hora loss" och utmana med såna härliga bilder i rikstelevisionen som den i trådstarten får hon ju skylla sig själv.

21. Carolin

Carolin Friends of KS

Hoppsan hejsan. Att mitt svar med prins-kronprinsbröllop skulle väcka dessa funderingar kring ev könsmaktsordning var oväntat. Men visst kan du tolka det som du vill. Jag ville endast retas lite och märka ord.:p

jhm, MariaE och noxela gillar detta.
  22. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Det är bra att retas lite. Och ord är viktiga. Särskilt när media helt underdånigt antar ett rojalistiskt perspektiv på vad som borde vara två jämlikars förening.

Mforce och Carolin gillar detta.
  23. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tycker mer det liknar en Bulova logga . Men det är svårt att se . Fanns det några såna damklockor i guld ?

24. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Storleken gör att man snarare får känslan av att det är en herrklocka. Dock har man hängt på någon berlock i närheten av kronan, men om detta är något som adderats eller hör till klockan låter jag vara osagt. Länken känns åtminstone väldigt 60-tal. :)

25. Omega in house

Omega in house Torpare

26. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Ser ut som Omegas logotype?

Ribbings_Omega.jpg

Aurum gillar detta.
  27. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vill bara understryka att Ribbing OK:at armbandsur till frack.

Jimpa gillar detta.
  28. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Bilden som postades av Omega in house bekräftar nästan detta också, bortsett från den lustiga berlocken eller vad det är som hängde och slängde i höjd med kronan (framgår såklart inte på stillbilden). :)

29. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Hon borde släppa loss och satsa på en hållkäftenig Hublot eller nåt. Hon har nog med etikett för att klara ett sådant stunt :)

30. jhm
    Trådstartare

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    En snabb googling ger vid handen att hon är tämligen ensam om att tycka att detta är ok. Å andra sidan verkade varken kungahuset eller deras deras gäster bry sig nämnvärt om detta. Inte minst Hakon med sin Suunto.

Mats Danielsson som är den manlige motsvarigheten till Magdalena Ribbing, säger "Armbandsur är inte korrekt, men ett mindre armbandsur förekommer allt oftare."

Mårtenssons ur Brookfield