Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilket verktygskit skulle ni rekommendera en nybörjare?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av widerstrom, 22 februari 2013.

1. widerstrom
    Trådstartare

widerstrom Torpare

Hej

Jag har tänkt pilla lite med en gammal klocka för att lära mig hur de fungerar och hur man renoverar dem. Är helt grön, så jag skulle vilja ha lite hjälp med vilka verktyg som behöver införskaffas. Gärna ett kit om ni vet någonting bra. Inget fancy, men inte heller vilken skit som helst. Är detta ett alternativ http://m.aliexpress.com/item/539404136.html ?

Tack på förhand alla hjälpsamma klocksnackare

/ Widerström

2. barnefko

barnefko Bonde

Från:
    Umeå
    Re: AW: Vilket verktygskit skulle ni rekommendera en nybörja

Hej

En bra början är väl precicionsskruvmeislar från biltema samt precicionspincetter från clasohlson. Sedan behöver du förstoringsglas t.ex. från cousins.co.uk där du också beställer dig en. Boetthållare, visardragare och en förpackning rodiko. Det borde räcker.
    Sedan kan det vara bra att ha en kristallpress.

Lycka till!

3. widerstrom
    Trådstartare

widerstrom Torpare

Tack, jag ska ta mig till CO och biltema och införskaffa dessa.

Någon annan som har tips?

/ Widerström

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Vilket verktygskit skulle ni rekommendera en nybörja

Själv kör jag med billiga kit från Tradera samt lite mejslar och pincetter från cousinsuk.com. Det funkar bra hittills, men det beror nog på hur nogräknad man är... ;)

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Minimejsel finns att hämta gratis (om de är snälla)hos optiker.

6. Rber

Rber Biskop

7. Kson

Kson Friends of KS

Köpte en låda på ebay med saker! Kostar inte mycket ..

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    En sån boettöppnare har jag också. Oväntat bra måste jag säga. Ett tips till er som ska byta visare är att köpa riktiga visarpressar från exempelvis 10watches.com . Det gör sjukt stor skillnad jämfört med att använda en tom bläckpenna. :D