• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill du ladda upp din lume billigt och snabbt? :)

CLT

Rolex
Har också köpt en. Roligt att jämföra mellan alla klockor. Och är ju grymt att det inte krävs mer än ett svep för att få lumen att lysa!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jodå, har den här i jobbet:
https://www.fruugo.se/nitecore-p20u...8226-7982805?gclid=CNfR_qrym8QCFQQMcwodSgMAnA

Kombinerad UV/LED-lampa, bra om man ska kolla dokument m.m. men precis lika bra till att skrämma upp Lumen på klockan..!
Använd den inte på toastolen bara, risken finns att man börjar pissa sittandes.
(Man ser var man missat, om ni förstår..:wtf:..)

Jag använder en docubox från Projectina för att kolla dokument i jobbet. Inte lika lätthanterad :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte 5st på ebay för totalt 50kr för några veckor sedan. En bra investering. :)
Laddar lumen snabbt som 17 gör de.
 

jabla

Sarlacc
Min har bara en lampa och väger 0,86 kilo.
Say no more. :D

WP_20150309_005.jpg
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag kör ficklampan i iPhonen, antar att UV-lampan ger bättre/snabbare uppladdning?

Lite OT: Är det någon som vet om lumen "slits" mer av att laddas och användas - jämförelsevis mot att aldrig laddas upp?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur lång tid "ska" en ny GMT-Rolle lysa på ett ungefär? Och hur lång tid tar der innan lumen är fulladdad?
Blå lyspasta?
Hur lång tid den tar att ladda fullt beror på ljuskälla. En dag på armen utomhus funkar bäst, alternativt 5min vid vanligficklampa, eller 1min under UV-lampa. Lyser väl starkt i 5-10min, därefter svagt större delen av natten.
 
Topp