• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill du starta nästa DW/Söner/kickstarter klocka? Här finns en guide!

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Nice!

Men egentligen, är inte detta en analogi för alla möjliga strags varumärken och industrier idag? Kombinationen av låg startupkostnad, lättillgänglig information (om hur man ska marknadsföra, hur man ska profilera sitt varumärke etc) och lättillgängliga distributionskanaler har lett till en hel del "Söner"-företag i en rad olika branscher. Till denna pseudolyxindustri hör i mitt tycke även en del klockmärken som många här anser vara "the real deal".

I denna pseudolyxjungel måste man ändå ge en eloge till varumärken som DW och Corniche som i alla fall har lyckats slå igenom stort. Produkten suger, men det är fan företagsutveckling av rang.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Fantastiskt! Jag funderade själv på att starta ett nytt klockmärke, börjat tröttna på mitt jobb...
 

Mankebank

Cartier
Behöver man logga har jag hört att man kan låta sig inspireras av kvalitetswhisky 70-kronorsegmentet.

OAZSWXLl.jpg
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Aha det är så man skall göra, nu jävlar blir det Villa och en ny bil eller två! =)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det här är top 10 roligaste jag läst. Ska dela denna länk på fejjan i varje annons för "unika minimalistiska klockor". Moahaha.
Du gjorde min dag!
 

JohnDoe

Rolex
Skrämmande nog är den helt sann. Marknaden för ali express klockor verkar helt omättlig. Kastar man in en subhommage också så är man helt safe. När kör vi igång?
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Finns även denna vlogg på temat, för dem som tycker att det är såååå 1900-tal att behöva läsa flera meningar sammanhängande text:

 
Topp