• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill gärna klämma på en IWC 3227.

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Mors!

Tankarna börjar snurra efter semestertider och skulle gärna vilja klämma på en IWC 3227 för att se vad hur den känns. Har du en i närheten av sthlm så bjuder jag mer än gärna på en kaffe eller öl.

Väl mött!

876b94ef_p316093608.jpeg
 

M.U

Rolex
Annars får du säkert mer än gärna klämma på en inne hos en AD :) Sen är det ju självklart roligare att sitta ner med en medlem o tjöta lite gött kring uret och känslan osv...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den är rejäl och kräver stora handleder. Lite knepig att få lagom längd på länken då den saknar mikrojustering

Efterföljaren 3239 erbjuder bättre känsla på armen (har haft båda)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Den är rejäl och kräver stora handleder. Lite knepig att få lagom längd på länken då den saknar mikrojustering

Efterföljaren 3239 erbjuder bättre känsla på armen (har haft båda)
Jo, har förstått att det är en pjäs och avsaknaden av microjustering. Just därför jag vill känna lite på en. Har inga problem med att den är 42mm om den känns balanserad ändå. Som referens har jag lite svårt för sportrollar som nästan alltid känns något lite för små och lätta. Ska spana på den nya IWCn också.
 

Ryttaren

Rolex
Enda klockan jag saknar. Har bara 16.5 cm handleder men hade tur med justeringen och fick den att sitta perfekt. Tanken att den är en aning för stor malde dock varje gång jag hade den på vilket gjorde att jag lämnade ifrån den....fan ta dessa flickhandleder!! :banghead:

Se till att testa för det är en grym klocka på alla sätt om man inte störs av storleken eller tyngden. Min höll tiden inom 1s i alla positioner trots att den aldrig blivit servad (6-7 år gammal)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hojta till om du vill prova den nya sitter som en smäck! Inte testat den gamla men bara hört av många om topptyngden och självsvängningar :)
 
Topp