• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill hitta en lila DAY-DATE, varför så svårt?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Den nya 116000 kanske är ngt för dig?

image.jpg
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Tack för alla svar.
Skulle behöva veta vad jag behöver kolla på för nr på klockan så jag vet att det kommer att passa?

Räcker det med att jag vet att urtavlan passar med Rolex DD 18038, eller måste jag veta vad det är för kaliber också?
Läste något om kaliber på nätet och blev mer osäker i ämnet.

Tack.

Lars :)
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Ledsen att behöva fråga igen men är det någon som vet något om följande ?

Räcker det med att jag vet att urtavlan passar med Rolex DD 18038, eller måste jag veta vad det är för kaliber också?
Läste något om kaliber på nätet och blev mer osäker i ämnet.
Tack.

Lars:)
 

Helvetia

Cartier
Vill inte vara tråkig men är det ändå...

Mitt råd är att skita i det. Kan nog finnas lila stella-tavla men dom kostar ju hejdlöst mycket. Hur jäkla kul är det att ha en fake-tavla i längden? Förstår jag med, att det skulle se jäkligt kaxigt ut med lilla tavla, men köp en med annan färg och släng på lila läder istället.

I all välmening förstås
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ledsen att behöva fråga igen men är det någon som vet något om följande ?

Räcker det med att jag vet att urtavlan passar med Rolex DD 18038, eller måste jag veta vad det är för kaliber också?
Läste något om kaliber på nätet och blev mer osäker i ämnet.
Tack.

Lars:)

I ditt fal, med spcifika tavelpreferenser, hade jag först letat efter en tavla som du gillar och sen köpa resterande klocka. Tråkigt att köpa en 18038 om du hittar ommålad lila tavla tillhörande 1803 osv.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Skulle påstå att i princip alla, om inte alla, lila DD-urtavlor är fake. Inklusive stella. Finns några få malva-färgade som möjligen kan beskrivas som lila men de är ungefär lika vanliga som en nykter Shane MacGowan.

Finns dock blå urtavlor som blekts och fått en lila ton. Betydligt lättare att hitta.

Alternativet faketavla tänker jag inte ens diskutera.
 
Topp